Vastavalt Venemaa autohiiu AvtoVAZ presidendi Igor Komarovi otsusele muutub ettevõtte üheks prioriteediks programm «Lada kvaliteet».
AvtoVAZ hakkab jõuliselt parandama Ladade kvaliteeti
Me peame situatsiooni muutma põhimõtteliselt ja kiiresti - kahe aasta pärast alustab AvtoVAZ koostöös Renault-Nissani alliansiga uute mudelite tootmist, vahendas
Ees ootab tõsine töö tarnijatega, kuna 85 protsenti defektidest on seotud AvtoVAZi jaoks sisseostetud vigaste komponentidega, rääkis Komarov.
Sarnaste programmide realiseerimine andis märkimisväärset tulemust toodangu kvaliteedi tõstmisel nii Renault's kui Nissanis, rääkis AvtoVAZi kvaliteediarendamise direktor Pascal Felten.
Programmi raames on prioriteetsed näöiteks kvaliteedijuhtimine projekteerimisel ja tootmises, usaldusväärsuse ja toodangu vastupidavuse suurendamine, sisseostetavate komponentide ja autode tehnohoolduse kvaliteedi tõstmine.
Lisaks sellele tahetakse lühendada defektide kõrvaldamise tähtaegu, parandada Lada kui kaubamärgi mainet ja tõsta tööliste informeerituse taset ning motovatsiooni.
Uudisteagentuur Reuters teatas 6. oktoobril tehase äriplaanile viidates, et AvtoVAZi esmakordse tunnistuse järgi on toodangu kvaliteet madal. Selle põhjuseks tuuakse sisseostetavate komponentide viletsat kvaliteeti - autohiid sõltub tänaseni monopoolsetest tarnijatest.
AvtoVAZi asepresident strateegia vallas Grigori Hvorostjanov rääkis üleeile ajakirjanikele, et 2010. aastal kavatseb firma väljastada tehasest 445 000 autot ja jõuda järgmise aasta kokkuvõtteks plussi.
Sel aastal toodab AvtoVAZ 300 000 autot. Firma võlakoorem ulatub kümnete miljardite rubladeni.
Hvorostjanovi sõnul plaanib tehas hakata 2012. aastal tootma Renault' baasil viit uut mudelit - neist kahte Lada kaubamärgi all, kahte Renault' ja ühte Nissani kaubamärgi all.
Vene meedia andmetel on AvtoVAZ jõudnud pankroti lävele, Vedomosti andmetel ulatub koguvõlg 60 miljardi rublani. Ettevõtte juhtkond plaanib koondada ligi 27 000 töötajat ehk neljandiku kogu personalist.