Päevatoimetaja:
Aimur-Jaan Keskel

Koidula raudteepiirijaama ehitus elavdab elu Setumaal

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Arto Lille Koidula piirijaama ehitusel.
Arto Lille Koidula piirijaama ehitusel. Foto: Mihkel Maripuu

Koidula raudteepiirijaam annab juba ehitamise ajal tööd ümbruskonna elanikele, edaspidi avardab aga tublisti nende reisivõimalusi.


Sel suvel polnud Võrust piiri poole jäävates majutusasutustes sugugi lihtne vaba kohta leida, sest need olid hõivanud Koidula piiripunkti ehitajatest.

Seto sootska ja kohaliku elu edendaja Aare Hõrn avaldas lootust, et piirijaama rajamine koos transpordivõimaluste avardamisega toob piirkonda juurde alalisi elanikke. Sest kindlasti tekib juurde uusi töökohti nii otse piiril ja raudteel kui teenindavas sektoris. Juba praegu on ehitus aidanud Hõrna sõnul sellekandi ettevõtjatel kriisi mõju leevendada.

Kohalikele elanikele on tähtis ka rongiga Tartusse ja Valgasse pääsemine, mis on mugavam ja taskukohasem kui bussiliiklus. Edaspidi võib aga sealtkandist kasvõi otse Euroopasse põrutada.

Ehitus ise on muljetavaldav oma mõõtudelt nii laiuti kui sügavuti, sest selle all on 86 hektarit maad ja kõrguste vahe on 18 meetrit. Kuna maastik on mägine, on tulnud väga palju kaevata - aastaga on teisaldatud pinnast üle miljoni kantmeetri. Praegu paigaldavad Volkerrail mehed juba raudteed ja käib nõlvade kindlustamine kookosmattidega, millest muru kenasti läbi kasvab.

Töövõtja Nordecon Infra juhatuse esimees Erkki Suurorg nimetab objekti Eestis käimas olevastest infrastruktuuri ehitustest suurimaks ja tehniliselt keerukaimaks. «See oli meie jaoks tõsine väljakutse, mul on hea meel, et oleme saanud objekti hoonete, raudtee ja side ehitusega tegelevatele firmadele õigel ajal üle anda,» lausus ta. Tööd loodetakse lõpetada järgmise aastaga.

Objekti 30-aastane juht Arto Lille, ütleb, et on püüdnud tööd anda võimalikult paljudele kohalikele inimestele. Kuid ta on välja õpetanud ka üle 30 töölise teistpoolt piiri Petserist. Kuna neil on kaks passi, pole värbamiseks takistusi. Korraga on ehitusel rakkes olnud üle saja inimese. Kokku rajatakse raudteeühendusi 25 ja asfaltteid 6 km ulatuses.

Majandus- ja kommuniktsiooniminister Juhan Parts ütles, et ühest küljest võib kaubaveomahtude vähenemise ajal riigi miljard krooni suuruse investeeringu puhul rääkida ka üleinvesteerimisest, kuid teisalt on praegu ka odavam ehitada. Pealegi tuleb uueks majandustõusuks eeldusi luua.

Tagasi üles