Eesti Roheline Liikumine (ERL) ja Eestimaa Looduse Fond (ELF) kutsuvad Expert Tehnikakauplusi oma kodumasinate purustamist näitavaid reklaame tele-eetrist eemaldama, kuna need propageerivad organisatsioonide väitel väära tarbimiskäitumist.
Keskkonnakaitsjaid häirib Experdi telereklaam
«Samal ajal kui riigikogu menetleb reklaamiseaduse eelnõud, mis sätestab, et reklaam ei tohi kutsuda üles inimese tervist ega keskkonda kahjustavale tegevusele (paragrahv 3 lõige 4), julgeb tehnikakauplus propageerida streikivate kodumasinate purustamist, et leida seeläbi võimalus uue tehnika mahamüümiseks,» teatasid ERL ja ELF.
Keskkonnaorganisatsioonide hinnangul on soovitus tarbimistsüklit asjade purustamise läbi kiirendada selgelt vastutustundetu.
ERLi tegevjuhi Jaanus Välja sõnul tuleks säästva tarbimise põhimõtete järgi käitudes alustada kodumasina rikke koral eseme parandamisest.
«Kui see pole võimalik, läheb ese ümbertöötlemisse, mille käigus eemaldatakse süsteemist ka ohtlikud ained (külmiku puhul osoonkihti kahjustav freoon),» märkis Välja.
«Väärtuste hävitamist propageerivad reklaamid nagu Expert Tehnikakaupluste külmikuraiumine või Subaru Impreza läbi tubade sõitev ja asju lõhkuv auto edastavad eelkõige sõnumi, et asjade lühike elu on uus norm ja kvaliteet. Ühiskondlikult tunnustatud säästlike väärtuste järgimine on aga elementaarseim osa ettevõtte sotsiaalsest vastutusest,» leidis ka ERLi juhatuse liige Maie Kiisel.