Kütusemüüja Statoil teenindusjaamadesse paigaldatud tankimisautomaadid, kus saab maksta ainult kaardiga, broneerivad kliendi kontolt kuni viieks päevaks kopsaka rahasumma.
Statoili automaadid broneerivad kliendi kontolt mitmeks päevaks 1000 krooni
Sel kolmapäeval esimest korda Statoili automaati kasutanud Mai Selkele tuli see halva üllatusena. «Summa bensiini eest oli 122 krooni ja ma tasusin pangakaardiga. Järgmine päev vaatasin juhtumisi oma konto väljavõtet ning minu üllatuseks oli kontol vähem raha kui oleks pidanud. Kaarditehingute eest oli Statoil broneerinud 1000 krooni,» rääkis naine.
Ta helistas kohe panka ja sai vastuseks, et Statoili puhul on selline asi täiesti normaalne ning asja lahendamiseks peaks kütusemüüjale helistama või kirjutama.
«Helistasingi siis Statoili, kus klienditeenindaja teatas mulle, et tegemist pole mingi eksitusega ja raha hoitakse kinni kolm kuni viis päeva.»
Statoili esindaja Kai Realo selgitas, et sarnaseid summasid broneerivad ka teiste firmade automaattanklad ja seda selleks, et kontrollida, kas kliendi arvel on piisavalt raha. Enamasti vabastatakse broneeritud summa vahetult pärast tankimist, kuid Statoili puhul võtab nii-öelda garantiisumma vabastamine rohkem aega. Põhjuseks on asjaolu, et Statoili automaattanklate süsteem on pärit Rootsist ja kaardimakseid haldab sealne Swedbank AB kaardikeskus.
Realo märkis, et 1000 krooni broneerimine ei tohiks klientidele üllatusena tulla, sest sellest teavitav kiri ilmub enne tehingut tankuri ekraanile ja on ära toodud ka firma veebilehel.
Selke hinnangul pole see aga piisav. «Kui tabloole tõesti mingi sellekohane kiri ka tuleb, siis pole see piisav. Automaattanklad on Eestis juba küllalt laialt levinud ja teada-tuntud, mistõttu ei saa eeldada, et klient tankimisel pidevalt tablood jälgiks,» ütles ta.
Statoil peaks uue süsteemiga kaasnevatest ebamugavustest teavitavad suured sildid oma teenindusjaamadesse hästi märgatavatele kohtadele üles riputama, arvas Selke.