/nginx/o/2013/09/05/2233703t1hf9ec.jpg)
Kaskokindlustuse lepingu sõlmijal jäävad tihti kahe silma vahele olulised riskid ning halb üllatus näiteks topelt omavastutuse summa näol tabab alles siis, kui õnnetus juba käes.
Talvel väikese liiklusavarii läbi teinud lauljal Koit Toomel ei olnud õnnetuse hetkel kaskokindlustust. «Mul oli kümme aastat vana auto ja olin kogu aeg kaskot maksnud, aga siis otsustasin sellest loobuda,» räägib Toome, kes suure lume ja libedaga tema autole ette keeranud juhi süül sõitis vastu liiklusmärki.
«Liikluskindlustus maksis raha välja, kuna mina ei olnud süüdi,» ütleb Toome. «Kuna mul tõepoolest polnud seniajani ühtegi õnnetust juhtunud, usaldasin ennast piisavalt, et kaskost loobuda.» Pool aastat pärast õnnetust oli laulja jalamees, nüüd aga sõidab taas ringi autoga, millel ka kaskokindlustus.
Erinevalt Toomest tabas tallinlanna Katriin Kukke pärast avariid seoses kindlustusega ebameeldiv üllatus. Neiu sõitis suvel kruusasel külavaheteel ligi 50se tunnikiirusega teelt välja ja rullus autoga üle katuse, pääsedes tänu kinnitatud turvavööle ühegi kriimuta. Kukk, kelle autoliising oli lõppjärgus, teadis, et ta omavastutus on 3000 krooni. Kindlustuses pabereid täites selgus aga, et tema kui algaja juhi puhul on summa kahekordne.
Uusväärtusrisk päästab
Kuke näide ongi üks selliseid, millele Optimal Kindlustusmaakler OÜ haldur Vardo Malm soovitab tähelepanu pöörata. «Kui kindlustaja on näiteks vahtralehte kandev noor juht, siis kuigi lepingut sõlmides märgitakse ära omavastutuse summa, võib tingimusi lähemalt uurides selguda, et noore juhi omavastutus on kahekordne,» räägib ta.
Samasugune lugu võib juhtuda siis, kui õnnetus juhtub või kahju tekib väljaspool Eestit. «Nii mõnigi kindlustusselts on ka sellisel puhul kehtestanud omavastutuse topeltmäära,» tõdeb Malm.
Petlik veebikindlustus
Uute autode ostjad peaksid võimalikult soodsate tingimuste saamiseks pöörama tähelepanu sellele, kas nende autole pakutakse uusväärtusriski. «Juhul kui ostetaval autol kehtib uusväärtusrisk, säilib sõiduki ostuhind terve aasta vältel. Vastasel juhul tuleb arvestada tõsiasjaga, et müügisalongist väljudes kukub auto hind automaatselt,» räägib Malm. Kui näiteks mõne kuu pärast peaks uus auto varastatama või see hävineb, ei hüvita kindlustusselts uusväärtusriski katte puudumise korral ostuhinda, vaid arvutab välja turuhinna, mis ei pruugi uue auto omanikule sugugi meelepärane olla.
Paljud firmad pakuvad kasko sõlmimise võimalust veebilehel, kuid siingi varitsevad omad riskid. «See on küll lihtne ja mugav, kuid kuna niiviisi lepingut sõlmides ei selgita keegi kliendile selle sisu, on juhtunud, et inimene sõlmib kasko märksõna all täiskasko asemel osakasko lepingu. Autoomanik peab ennast hinna osas võitjaks jällegi täpselt senikaua, kuni pole juhtunud mõnda õnnetust,» selgitab Malm.
Kaskokindlustusega on võimalik katta ka auto lisavarustus, aga sel juhul tuleks veenduda, et kindlustuspoliisis sisalduvad hüvitissummad vastaksid lisavarustuse tegelikule väärtusele. Kindlustuse kuumakse suurust see oluliselt ei mõjuta.
Mõni inimene on ehk juba aastaid oma vara kindlustanud, aga kuna pole juhtunud õnnetust, siis pole ta ka teadlik oma lepingu võimalikest puudustest. Seetõttu soovitabki Malm oma lepingud üle vaadata või lasta seda teha kindlustusmaakleril.
Tasub teada:
võta kindlustuspakkumine mitmest firmast, kuna erineda võivad nii lepingutingimused kui hinnad
uuri, kuidas on korraldatud kahjuhüvitus juhul, kui õnnetus toimub välismaal
noore juhi omavastutus on
tavaliselt kaks korda suurem tavalisest omavastutusest
veebilehel kindlustust sõlmides loe tingimusi hoolega