Air Balticu president Bertolt Flick kinnitab, et kartused, justkui sooviksid nad hinnasõjaga Estonian Airi pankrotistada ja siinseid reisijaid Riiga sõidutama hakata, ei vasta tõele.
Air Balticu juht: meie kedagi välja ei söö
Estonian Air lendab vaid Helsingisse, seega meie Soome liinide avamine ei ole neile ohtlik. Meil on olnud Estonian Airist erinev strateegia. Meie strateegia on olnud kasvada nii kiiresti kui võimalik ja me pole saanud kasumlikkusele mõelda.
Sel aastal oleme oma mahtu vähendanud ning vaatamata odavale hinnale saab sellest meile finantsiliselt tegutsemisaja parim aasta. Lõpetame tänavu korralikus kasumis.
Kas Eestis kordub Leedu stsenaarium, kus kohalik lennufirma teiega konkureerides pankrotistus, misjärel lõpetasite otsereisid ning lennutate reisijaid nüüd Euroopasse Riia kaudu?
Esiteks tegutses FlyLAL kui enesetapja. Nii omanikud kui juhid kaotasid reaalsustaju ning hakkasid kriisi alguses uusi sihtkohti avama. Teiseks, kes oskas sellist majanduslangust oodata. Me ei oleks tahtnud otselende sulgeda, aga kui turg kukub üle 40 protsendi, nagu Leedus juhtus, siis ei jää muud üle. Kui me näeme, et turg hakkab jälle kasvama, siis taastame otselende. Me ei ole kindlasti Leedut hüljanud.
Teid süüdistatakse ebaausas konkurentsis. Kas Läti riik toetab Air Balticut?
Me ei saa riigilt mingeid toetusi. Kui ebaaus konkurents tähendab odavaid hindu, siis tõepoolest, me töötame süstemaatiliselt kulude langetamise kallal. Meie kulud on samad kui odavlennufirmades, seega saame pakkuda odavaid pileteid.
Kas olete kaalunud SASi osaluse ostu Estonian Airis?
Seni ei ole sellele mõelnud. Mis küll ei tähenda, et tulevikus ei võiks sellest rääkida.
Kas mõjukad Läti ärimehed, endine peaminister Andris Škele ning endine transpordiminister ja nüüdne Riia aselinnapea Ainars Šlesers kuuluvad varjatult Air Balticu omanikeringi?
Ei Škele ega Šlesers ei kuulu meie omanike hulka. Meil on kolm aktsionäri - Läti riik, minu firma ja Vene kapitalil põhinev Trans Airo. Ma ei saa kuidagi tõestada, et olen üksi oma aktsiapaki taga. Saan seda ainult kinnitada.
Samas ei eita te nimetatud ärimeeste toetust Air Balticule?
Šlesers oli transpordiminister ja ta on huvitatud Läti turismi arendamisest. Töötame tõepoolest tihedalt koos. Kuid samamoodi on ta olnud huvitatud ka Ryanairi turule toomisest. Tema huvi on tuua riiki võimalikult palju turiste.
Kas Eesti peaks lennundust rohkem toetama?
Jah, arvan küll. Miljon reisijat loob 1000-1200 töökohta. Miljon turisti loob riigis 8000-9000 töökohta. Paljud neist on madala kvalifikatsiooniga inimestele, kellele oleks muidu raske rakendust leida. See on parim lahendus, kuidas saab väikeste investeeringutega luua palju töökohti.