Päevatoimetaja:
Sander Silm

Air Baltic suurendab Tallinnas võimu

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Eilehommikuse esimese reisiga tulid Tallinna ka Saara Manila sihtasutusest Turu 2011 ning Mika Helva Turu linnavalitsusest. Neid võtsid vastu Air Balticu president Bertolt Flick (paremal) ja asepresident Janis Vanags.
Eilehommikuse esimese reisiga tulid Tallinna ka Saara Manila sihtasutusest Turu 2011 ning Mika Helva Turu linnavalitsusest. Neid võtsid vastu Air Balticu president Bertolt Flick (paremal) ja asepresident Janis Vanags. Foto: Liis Treimann

Odavate lennuhindade tõttu Euroopa riikide konkurentsiametite tähelepanu all olev Läti lennufirma Air Baltic teatas eile kahe otselennu avamisest Tallinnast Soome.



Sellega näitas Air Baltic muskleid nii Eesti kui Soome lennufirmadele.

Eilsest saab Air Balticuga iga päev lennata Turusse ning 12. novembrist neli korda nädalas Lappeenranda. Seni sai lõunanaabrite lennufirmaga Tallinnast lennata vaid Riiga ja Vilniusesse. Hüppeliselt kasvavat reisijate arvu Läti lennufirma president Bertolt Flick ei oota, kuid peab Soomest nii Tallinna kui Riiga reisimist perspektiivikaks.

Air Baltic pakub lende konkurentidest oluliselt odavamalt. Estonian Airi juhatuse esimees Andrus Aljas lausus, et hinnasõjas võitjaid ei ole. «Osa kliente võib täna selle üle rõõmustada, et saavad odavalt lennata, aga pikemas perspektiivis ei ole riigi doteeritavad hinnatasemed kindlasti jätkusuutlikud,» lausus Aljas. «Estonian Airil ei ole plaanis hinnasõjaga kaasa minna, sest võimatu on konkureerida firmaga, mille tegevust doteeritakse nii otseselt kui kaudselt riigi ja maksumaksjate rahaga.»

Tallinna Lennujaama juhatuse liige Rein Loik lausus, et lennujaam tervitab Air Balticu uute liinide avamist.

Air Balticu juht: meie kedagi välja ei söö


Air Balticu president Bertolt Flick kinnitab, et kartused, justkui sooviksid nad hinnasõjaga Estonian Airi pankrotistada ja siinseid reisijaid Riiga sõidutama hakata, ei vasta tõele.



Kas tulete Estonian Airiga konkureerima?


Estonian Air lendab vaid Helsingisse, seega meie Soome liinide avamine ei ole neile ohtlik. Meil on olnud Estonian Airist erinev strateegia. Meie strateegia on olnud kasvada nii kiiresti kui võimalik ja me pole saanud kasumlikkusele mõelda.



Sel aastal oleme oma mahtu vähendanud ning vaatamata odavale hinnale saab sellest meile finantsiliselt tegutsemisaja parim aasta. Lõpetame tänavu korralikus kasumis.



Kas Eestis kordub Leedu stsenaarium, kus kohalik lennufirma teiega konkureerides pankrotistus, misjärel lõpetasite otsereisid ning lennutate reisijaid nüüd Euroopasse Riia kaudu?


Esiteks tegutses FlyLAL kui enesetapja. Nii omanikud kui juhid kaotasid reaalsustaju ning hakkasid kriisi alguses uusi sihtkohti avama. Teiseks, kes oskas sellist majanduslangust oodata. Me ei oleks tahtnud otselende sulgeda, aga kui turg kukub üle 40 protsendi, nagu Leedus juhtus, siis ei jää muud üle. Kui me näeme, et turg hakkab jälle kasvama, siis taastame otselende. Me ei ole kindlasti Leedut hüljanud.



Teid süüdistatakse ebaausas konkurentsis. Kas Läti riik toetab Air Balticut?


Me ei saa riigilt mingeid toetusi. Kui ebaaus konkurents tähendab odavaid hindu, siis tõepoolest, me töötame süstemaatiliselt kulude langetamise kallal. Meie kulud on samad kui odavlennufirmades, seega saame pakkuda odavaid pileteid.



Kas olete kaalunud SASi osaluse ostu Estonian Airis?


Seni ei ole sellele mõelnud. Mis küll ei tähenda, et tulevikus ei võiks sellest rääkida.



Kas mõjukad Läti ärimehed, endine peaminister Andris Škele ning endine transpordiminister ja nüüdne Riia aselinnapea Ainars Šlesers kuuluvad varjatult Air Balticu omanikeringi?


Ei Škele ega Šlesers ei kuulu meie omanike hulka. Meil on kolm aktsionäri – Läti riik, minu firma ja Vene kapitalil põhinev Trans Airo. Ma ei saa kuidagi tõestada, et olen üksi oma aktsiapaki taga. Saan seda ainult kinnitada.



Samas ei eita te nimetatud ärimeeste toetust Air Balticule?


Šlesers oli transpordiminister ja ta on huvitatud Läti turismi arendamisest. Töötame tõepoolest tihedalt koos. Kuid samamoodi on ta olnud huvitatud ka Ryanairi turule toomisest. Tema huvi on tuua riiki võimalikult palju turiste.



Kas Eesti peaks lennundust rohkem toetama?


Jah, arvan küll. Miljon reisijat loob 1000–1200 töökohta. Miljon turisti loob riigis 8000–9000 töökohta. Paljud neist on madala kvalifikatsiooniga inimestele, kellele oleks muidu raske rakendust leida. See on parim lahendus, kuidas saab väikeste investeeringutega luua palju töökohti. (PM)



Air Baltic


•    Air Balticu omanikud on Läti riik, kellele kuulub 52,6 protsenti, Bertolt Flicki firma Baltijas Aviacijas Sistemas Ltd (47,2 protsenti) ja Trans Airo (0,2 protsenti).


•    Ettevõtte eelmise aasta kahjum oli 27,8 miljonit latti ehk 618 miljonit krooni.


•    Tänavu ootab ettevõte 12 miljonit latti ehk 267 miljonit krooni kasumit.


•    Ettevõtte lennuparki kuulub 31 lennukit – kümme Boeing 737-500, kaheksa Boeing 737-300, kaks Boeing 757-200 ja 11 Fokker 50.


•    Air Baltic pakub otselende Riiast, Tallinnast ja Vilniusest.

Tagasi üles