«Viimase kümne aasta üks mustemaid aastaid on kindlustusajaloos olnud 2003, kui ainuüksi ERGO klientidelt varastati 80 sõidukit. 2004. aastast pöördus meie andmetel äranduste arv langusse. Tasane, kuid stabiilne langus jätkus kuni aastani 2008. Neil aastatel langes varaste saagiks vaid kümmekond ERGO klientide autot. Ka 2009. aasta algus algas rahulikult, kuni hüppeni kolmandas kvartalis,» selgitas Konsap. Tema sõnul aitas langusele alates 2004. aastast kaasa Eesti politsei ning piirivalve tulemuslik koostöö autoärandajate Väljaselgitamisel.
Ärandamisstatistikat vaadates ilmneb, et aastad erinevad ka varaste margieelistuste poolest.
«2006. aastal torkas silma see, et varastati ainult n.ö tellitud kaupa ja see tõi kaasa Toyota tõusmise ärandamiste edetabeli tippu Land Cruiseri «populaarsuse» tõttu. Juba 2006. aastal hakkas tekkima mulje, et Saksa autode hiilgeaeg varaste seas on möödas, kusjuures Mercedes-Benz kukkus varastatud sõiduautode edetabelist üldse välja. 2007. aastaks oli «turg» ilmselt Land Cruiseritest küllastunud ja taastus vana edetabel, mille esikolmik oli järgnev: 1) Audi 2) BMW 3) kõik ülejäänud. Eelmisel aastal murdis Toyota uuesti tippu ning jagas esikohta koos MB-ga ja VW-ga,» rääkis Konsap.
Sellel aastal näeb Konsap uue etapi algust, mida iseloomustavad kolm trendi. Esiteks, autosid on järjest enam asutud varastama lähiriikidest ning järjest enam kasvab väljaspool Tallinna varastatud autode osakaal. Sõidukite varguse riski seisukohast ei ole enam turvalised Lätile lähedal asuvad väikelinnad. Samuti on endiselt suur ärandamisrisk seotud Venemaa,
Valgevene ja Ukrainaga. Muutused on toimunud ka markides. Jaapani autodest murdis jõuliselt esikolmikusse Honda CRV ning on koos Toyota'ga praegu konkurentsitu liider.