Augusti lõpus avatud maksuameti võlainfo telefonidele on helistatud kokku ligi 1500 korda ja e-posti aadressil on laekunud 174 kirja.
Maksuameti võlatelefon on kuum
Enamikel juhtudel küsivad inimesed, millest maksuvõlg on tekkinud, kui suur see on, millised on tasumise võimalused ning mida teha, kui maksukohustust või võlga pole võimalik tähtajaks ära tasuda, kirjutas maksuamet.
Samuti võetakse ühendust selleks, et parandada kontaktandmeid ning esitatakse pretensioone näiteks selle kohta, et maksuteadet pole kätte saadud.
Samas on hulgaliselt kõnesid, kus küsitakse infot panga- ja elektrivõlgade kohta ning palutud on ka nõu, kuidas tasuda pangalaenu, kuid maksuameti võlainfo ülesanne on siiski selgitada kliendile maksuvõla kujunemist ning anda teavet tekkinud võlgade likvideerimise võimaluste kohta.
Maksuvõlgadega tegelemine on oluline nii riigi rahakoti kui üldise maksukäitumise aspektist, seetõttu pöörab maksuhaldur üha suuremat tähelepanu võlgade tekke ennetamisele just läbi teavituse.
Samal ajal tõhustatakse pidevalt ka sissenõudmise protsesse ning vajadusel kasutatakse sunnimeetmeid.
«Saame aru majandusliku olukorra keerulisusest ja üritame hoida tasakaalu sissenõudmises, mõeldes enne igat karmimat sammu, kas oleme kõik «pehmemad» võimalused ammendanud,» ütles MTA peadirektori asetäitja Dmitri Jegorov.
«Oleme tänulikud neile maksumaksjatele, kes vaatamata raskustele eelistavad ausat võlga valeandmete deklareerimisele.»
Juriidilised isikud saavad Maksu- ja Tolliametist võlainfot numbrilt 676 1000, füüsilised isikud numbrilt 676 1500 ning e-kirju saab saata aadressile volainfo@emta.ee.