Laevafirma Väinamere Liinid teenindas Kuivastu-Virtsu, Heltermaa-Rohuküla ja Triigi-Sõru liinidel suvekuudel kokku rekordiliselt üle 905 tuhande reisija ja 333 tuhande sõiduki - kunagi varem pole liinidel nii palju sõitjaid olnud.
Saaremaal ja Hiiumaal käis suvel rekordarv inimesi
Reisijate ja sõidukite arv suurenes kõigil liinidel isegi võrreldes eelmise aastaga, mis oli seni läinud ajalikku rekordilisena. Väinamere Liinide juhataja Urmas Treieli sõnul tõuseb nõudlus kindlas ja stabiilses tempos. «Nüüd töötame selle nimel, et laevaliiklust veelgi edasi arendada, et püsiühendus saarte ja mandri vahel ning ka saartel omavahel oleks kiire, mugav ja tõhus,» ütles Treiel.
Reisijate ja sõidukite rekordid sündisid sel suvel kõigil kuudel kõigil liinidel. Kogu suve lõikes juunist augustini kasvas eelmise suvega võrreldes Kuivastu-Virtsu liinil sõidukite arv üheksa protsenti ja reisijate arv viis protsenti, Heltermaa-Rohuküla liinil vastavalt seitse ja kuus protsenti ning Triigi-Sõru liinil kuus ja viis protsenti.
Treieli sõnul on Kuivastu-Virtsu liinile lähiaastatel vaja tippaegadel kolmandat laeva ning kaugemas perspektiivis võiksid laevad väljuda iga 20 minuti järel. «See eeldab uut laeva ning riigi poolt kehtestatud tänase keerulise piletimüügikorralduse olulist lihtsustamist – mõistlik oleks rakendada sama hinnastamist, mis oleks sillagi puhul ehk pilet oleks ainult sõidukil, mitte eraldi reisijatel,» rääkis Treiel. Ta lisas, et praegu kulub ühe laevatäie piletite müügiks tippaegadel täpselt väljumiste vahe jagu aega ehk 35 minutit.
Hiiumaa külaliste arv on oluliselt kasvanud, näiteks tipp-päevadel on teenindatud sõidukite arv hüpanud varasemalt 800-lt koguni 1200-le sõidukile. «Heltermaa-Rohuküla liinil on vaja kaht suurt parvlaeva Hiiumaa-sugust laeva,» märkis Treiel.
Esmalt tuleb süvendada kanaleid ning seejärel saaks kahe suure laevaga panna väljumised käima iga tunni ja 10 minuti tagant. «See võimaldaks suurendada liini võimsuse praeguse graafikuga võrreldes pea kahekordseks,» hindas Treiel.
Mõelda tuleb ka teise Hiiumaa liini – Triigi-Sõru – peale. «Ka seal on tänane võimsus end nõudluse juures ammendanud. Tuleb ehitada uus laev, mis on olemasolevast laevast suurem. Tuleb ka uurida, kas on üleveovõimsust võimalik suurendada uute sadamapaikade valikuga. Riik meie ettepanekul praegu selle uurimisega tegelebki,» lausus Treiel.