Päevatoimetaja:
Aimur-Jaan Keskel

Eesti naised jäävad masu ajal šopates mõistlikuks

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Tallinna Kaubamaja Ilumaailm.
Tallinna Kaubamaja Ilumaailm. Foto: Powerhouse

Kuigi Suurbritannias tänavu tehtud uuring näitas, et naised leevendavad majanduslangusest tekkinud pingeid ja stressi ostlemisega, ei ole seda Tallinna Kaubamaja Ilumaailmas, kus naised võiksid end luksuslike ilutoodetega hellitada, märgata.


Suurbritannia uuringu puhul selgitati naiste käitumist sellega, et naised kardavad, kas ja kuidas nad kriisis hakkama saavad ja kui kauaks neil raha jätkub ning kulutavad enda rahustamiseks rohkem, sest see tekitab lühiajaliselt hea enesetunde.

Tallinna Kaubamaja Ilumaailm on hiljuti tublisti laienenud ja mitmete luksuslike ja kallite kaubamärkide võrra täienenud, kuid pigem jääb seal ringi jalutades silma ostjate põud ja ka müüjate vähesus. Ehk on Eesti naised oma Suurbritannia suguõdedest mõistlikumad?

Tallinna Kaubamaja müügi- ja turundusdirektor Enn Parel ütles Tarbija24.ee'le, et müügi langus Ilumaailmas on korrelatsioonis kaubandusturul toimuvaga.

Lisaks tunnistas kaubamaja personali- ja teenindusdirektor Anu Press, et kuigi naised soovivad kaunid välja näha ka majanduslikult keerulisel ajal, võib tarbijakäitumist jälgides märgata muutusi kliendi keskmises ostukorvis, kus kallimad ja eksklusiivsemad tooted on asendunud veidi madalama hinnaklassi kvaliteettoodetega.

Vaatamata sellele ei pea Enn Parel uue ja uhkema Ilumaailma avamist valeks sammuks - tema sõnul oli osakonna laiendamine strateegiline otsus.

«Ilumaailma laiendamine oli meie jaoks ainuvõimalik samm, kuna konkurents kosmeetikatoodete turul on tugevnenud ja tugevneb ka tulevikus ning meie eesmärk on säilitada oma liidripositsioon selles valdkonnas,» ütles Parel. Lisaks on ka praegusel mõõnaajal tema sõnul võimalik ilutoodetega kasumlikult kaubelda.

Teenidajate arvu on aga tõepoolest raskel ajal vähendatud. «Põhjusel, et klientide hulk on vähenenud, oleme ka korrelatsioonis vaadanud tööjõu vajadust piirkonniti,» ütles Anu Press, lisades, et majanduslikult keeruline aeg sunnib tööjõuefektiivsust tõstma.

Samas on klientide väga hea teenindamine tema sõnul endiselt kaubamaja südameasjaks.

Kui klient soovib Ilumaailmas nõu küsida teenindajalt, kes ei esinda konkreetset kaubamärki ja saab aidata erinevate tootjate pakutava seast parimat valida, tuleb Pressi sõnul pöörduda ilunõustaja poole, kelle juurde saab ka interneti teel aja kinni panna.

Tagasi üles