Päevatoimetaja:
Aimur-Jaan Keskel
Saada vihje

Lotte tegelased trügivad poelettidele ja kingikotti

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Kolmeaastane Hendrik on sünnipäevaks saadud Lotte lauamängust suures vaimustuses ning sunnib vanemaid järjekindlalt endaga mängima.
Kolmeaastane Hendrik on sünnipäevaks saadud Lotte lauamängust suures vaimustuses ning sunnib vanemaid järjekindlalt endaga mängima. Foto: Andrus Karnau

Hea kolleeg tuli nädala hakul toimetusse teatega, et Lotte mäng on muutunud tõeliseks defitsiidiks. Aga just seda oli tal vaja oma poja kolmandaks sünnipäevaks.

Lotte puslet ja mõttemängu Eestisse toova Rekato müügijuhi Merle Saare sõnul kadus mängude esimene partii lettidelt nagu soojad saiad ning ruttu tuli müüki paisata uus kaup.

«Mõnes mõttes oli see üllatuseks meilegi,» tunnistas ta nüüd.

Lauamängud on vaid kübeke pikast nimistust, mida Lotte nime all nii müügiks kui ka lihtsalt laste rõõmuks on letile paisatud.

Veel leiab raamatuid, mahlajooke, mängutoa Tallinna kaubamajas, šampooni ja palju muudki.

Lotte täispika filmi produtsendi Riina Sildose sõnul oleks huvilisi veelgi, kuid filmimeeste eesmärk ei ole muuta filmitegelasi omaette kaubamärgiks ning sestap valitakse partnereid hoolikalt. «Rohkem on neid, kellele oleme ära öelnud,» tõdes ta.

Nii ei ole filmitegijad Sildose kinnitusel oma tegelaskujusid kasutada lubades miljoneid kokku ajanud ning see pisku, mis teeniti, on läinud filmi kulude katmiseks.

«Meie olukord on Eesti Joonisfilmis ikka selline, et kui me Lotte pealt midagi teenimegi, siis selle eest rahastatakse teisi, kasumit mitte tootvaid filme,» lausus ta.

Nii ongi tõsiasi, et Lotte kaubad on poodides küll populaarsed, kuid Eesti väiksuse tõttu ei ole läbimüük kuigi suur.

Müügiargumendiks on Lotte nimi ja tegelased esialgu ainult Eestis, sama kaupa teistes riikides müües on tegemist ainult ühe kaubamärgiga paljude seas.

Läti mahlatootja Gutta turundusdirektori Sven Puusepa sõnul moodustavad Lotte mahlajoogid ja limonaadid esialgu vähem kui protsendi nende kogumüügist.

Kaubeldakse kõigis kolmes Balti riigis. «Lotte valisime välja selle pärast, et tegemist on sooja ja positiivse kangelasega, kes lastele hinge läheb,» põhjendas ta valikut.

Sama põhjustnimetavad teisedki firmad, kes Lotte- nimelisi asju toodavad. Suurt rolli mängib Lotte kaupade külluses siiski tõsiasi, et multikat müüakse aktiivselt ka teistesse riikidesse.

Merle Saare sõnul otsustas maailma suuremate lauamängude tootjate sekka kuuluv Ravensburger, kelle toodangut nemad Eestisse vahendavad, Lotte kasuks just seetõttu, et film on müüdud ka Saksamaale.

«Sellise suurusjärguga firma ei oleks meie väikesele turule omaette toodet hakanud tegema, kuid Saksamaa mahud on märksa arvestatavamad,» rääkis ta.

Piirduda ei taheta üksnes Lotte lauamängudega, tuleva aasta jõuludeks kavatsetakse üllatada uute toodetega. Eelkõige sõltub see muidugi tänavusest edust.

Populaarsust, mille pinnalt Lotte tooteid hoogsalt edasi valmistada ja müüa, on filmil aga omajagu.

Nüüdseks on Lotte täispikka filmi Sildose sõnul vaatamas käinud juba enam kui 55 000 inimest. Sama tegelasega filme on näidatud varemgi.

Eriti ei ole vaja karta ka seda, et Lotte oma aja ära elaks, sest filmitegijatel on Sildose sõnul mõtteid teleseriaali ning ka veel ühe täispika joonisfilmi loomiseks.

Kas neist asja saab, peaks selguma lähikuudel. Kuid otsustamise järel kulub veel kaks-kolm aastat, kuni filmid valmis saavad. Seriaal võiks ekraanile jõuda kõige varem 2008. aasta kevadel, filmitegemine võtab aga vähemalt kolm ja pool aastat.

Müügil olevad Lotte-kaubad nii kaua tõenäoliselt ei ela, sest tarbijad tahavad pidevalt uusi kaubamärke ja tooteid. Eriti ihkavad vaheldusrikkust just lapsed.

Puusepa sõnul on neil leping Lotte kaubamärgi kasutamiseks sõlmitud kolme aasta peale ning eks siis paistab, kas ka jätkatakse.

Kui osa tooteid peakski ära kaduma, tulevad nende asemele uued. Näiteks valmistati kahe aasta eest Lotte jäätist, nüüd on see lettidelt kadunud.

Sildose sõnul on nemad valmis lubama Lotte kaubamärki kasutada.

Kuid eeltingimusena peab tegemist olema lastesõbraliku ja tervisliku tootega, mis filmikangelaste positiivset mainet edasi kannab.

Millele veel on antud Lotte nimi:

• Matemaatikaõpik 2. klassile – Heiki Ernitsa illustratsioonid

• Lastetuba «Lotte mängumaa» Tallinna Kaubamajas

• Iga-aastane rahvusvaheline judoturniir lastele Tallinnas – koostöös spordiklubiga Condor

• Teatrietendus «Lotte reis lõunamaale» Tartu teatris Vanemuine 2005/2006/2007 hooaeg

• Laste aime- ja värviraamat «Lotte – nuputa ja värvi»

• Pehmete kaantega raamat «Leiutajateküla tähtis päev»

• Kõvade kaantega raamat kooliealistele. Autor Andrus Kivirähk Kunstnik Heiki Ernits. Teise raamatu käsikiri on valmis ning hetkel kujundamisel.

• Uus värvi- ja aimeraamat «Leiutajateküla Lotte. Nuputa ja värvi»

• Pirnilõhnaline dušigeel lastele / Corinne de Farme/Prantsuse kaubamärk

• Lotte-teemalised postmargid Eesti Postilt (valmimisel, jaanuar 2007)

• A5-formaadis kleepsuraamat koos kleepsulehtedega (müügis detsember 2006)

Kommentaarid
Tagasi üles