CV-Online viis internetikasutajate seas läbi küsitluse, millest selgus, et 63 protsenti töötutest usub end leidvat uue töökoha lähema 3 kuu jooksul.
Enamik töötutest loodab leida uue töökoha kolme kuuga
Peamiseks kanaliks, kust tööpakkumisi otsitakse, on interneti tööportaalid, mida külastab vähemalt korra nädalas tervelt 80 protsenti vastanutest.
Enamiku vastajate optimism uue töö leidmise osas on positiivne signaal selle kohta, et enamik inimesi ei ole tööotsingutele käega löönud. Samas ei uskunud siiski 15 protsenti inimestest, et aasta jooksul uue töö leiavad ja 3 protsenti on tööotsingutest vähemalt ajutiselt loobunud, kuna peavad olukorda lootusetuks.
Seejuures ei olene vastused haridustasemest ning kõrgharidusega inimesed ei ole töökoha leidmise osas enesekindlamad kui kesk- või põhiharidusega vastajad. Inimesed, kes on olnud töötud üle 6 kuu, usuvad kõige kindlamalt, et nüüd 2-3 kuu jooksul uuesti tööle saavad.
«Tööotsijate hulgas on selgelt eristunud optimistide ja pessimistide rühm. Õnneks on esimesi rohkem. Kuivõrd reaalseks inimeste optimistlik ootus uue töö leidmisel osutub, on raske hinnata. Tuleb siiski olla valmis vähemalt kolmekuuliseks tööotsingute perioodiks,» selgitas CV-Online`i värbamisspetsialist Ivika Born.
Tema sõnul tuleks riigil teha pingutusi selle 18 protsendi inimestega, kes on tööotsinguile käega löönud või seda kohe tegemas. «Kõikvõimalikud pikaajalisi töötuid kaasavad meetmed, näiteks koolitused, karjäärinõustamised, on praegu kriitilise tähtsusega, et need inimesed ei kaotaks kvalifikatsiooni ja säilitaksid hea vaimse vormi, mis annab neile julgust tööpakkumistel kandideerida.»
Uue töökoha leidmisega tegeletakse väga aktiivselt. Peamiseks kanaliks, kust tööpakkumisi otsitakse, on interneti tööportaalid, mida külastab vähemalt korra nädalas tervelt 80 protsenti vastanutest ja 37 protsenti käib töökuulutusi lugemas iga päev.
«Otsing internetis on kahtlemata kõige dünaamilisem ja mugavam viis uue töökoha leidmiseks. Seejuures eelistatakse spetsiaalselt töövahendusele keskendunud portaale,» rääkis CV-Online`i turundusjuht Raimo Matvere. Ta lisas, et kindlasti ei kao töökuulutused ajalehtedest-ajakirjadest, kuid nende hulk on muutunud minimaalseks ja paberväljaannete tähtsus tööotsimiskanalina tulevikus enam ei kasva.
Küsitlusest selgus, et vähehaaval, kuid kindlalt on hakanud pead tõstma tööotsimiskanalitena hoopis interneti sotsiaalvõrgustikud LinkedIn, Facebook ja ka Twitter.