Skip to footer
Päevatoimetaja:
Sander Silm
Saada vihje

Tallink kaalub Superfasti Läänemere laevaliinide ostmist

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Üks Superfasti laevadest.

Läänemere juhtivaks laevandusfirmaks pürgiv Tallink on teinud Kreeka firmale Superfast Ferries pakkumise Soomet ja Saksamaad ühendava Hanko–Rostocki laevaliini ja sellel sõitvate kiirlaevade ostmiseks.

Soome majanduslehe Kauppalehti andmetel on Itaalia–Kreeka ning Šotimaa–Belgia vahelistel liinidel sõitev Superfast loobumas tegevusest Läänemerel ning otsib siinsetele liinidele ja laevadele ostjat.

Sellele viitab lehe hinnangul ka asjaolu, et Superfasti kolmest Läänemerel sõitvast kiirlaevast kaks lähevad peagi Naantalisse dokiremonti.

Tehingu toimumisel võib Tallinkist saada suurtegija ka Soome ja Saksamaa vahelises laevaliikluses.

Ihkab laieneda

Superfasti omanikfirma Attica Groupi juhatuse liige Yannis Criticos kinnitas ostupakkumise saamist Tallinkilt. Samas ei soovinud ta kommenteerida, kas Attica Group pakkumise vastu võtab ja kas Läänemere liinid on otsustatud maha müüa.

Ka Tallink Grupp jäi võimalikku tehingut kommenteerides napisõnaliseks. «Me ei soovi seda teemat praegu kommenteerida, peame kõnelusi paljude laevafirmadega,» ütles Tallinki pressiesindaja Peter Roose.

Börsile saadetud teates märkis Tallink, et on huvitatud erinevatest laevadest ning laienemisvõimalustest turul, sealhulgas ka mõnedest Attica Groupile kuuluvatest laevadest. «Enne lepingute sõlmimist ei pea me siiski korrektseks mingisuguse informatsiooniga avalikkuses spekuleerida,» teatas Tallink.

Superfastil sõidab praegu Hanko–Rostocki liinil kolm kiirlaeva, millest igaüks suudab peale võtta 626 reisijat ja 900 autot, arendada kiirust kuni 30,4 sõlme ning läbida vahemaa Soomest Saksamaale 21 tunniga. Lisaks sõidab Superfast kahe ro-ro tüüpi laevaga Rostocki–Uusikaupunki liinil.

Attica Groupi majandusaasta aruande kohaselt veeti mullu neil liinidel kokku 176 744 reisijat ja 53 113 eraautot, mis oli üle 80 protsendi Saksamaa ja Soome vahel laevagareisijatest.

Soome autoturistide kõrval kasutavad Hanko–Rostocki liini Euroopasse jõudmiseks agaralt ka Vene autoostjad, kuna Silja Line’i ja Tallinki Peterburist lähtunud laevaliinid on praeguseks suletud.

Soome ja Saksamaa vaheline liin sobib Tallinki eesmärgiga tõusta reisilaevanduse vallas Läänemere piirkonnas juhtivaks firmaks. Samuti pakuksid Superfasti suured ja moodsad kiirlaevad tublit täiendust Tallinki laevastikule.

Teine suur plaan

Probleemiks võib kujuneda aga tehingu kallidus, kuna samal ajal peab Tallink suunama oma jõupingutused veelgi suurema tehingu läbiviimiseks, milleks näib kujunevat Soome laevafirma Silja ost.

Kui aastal 2000 omandas Sea Containers Silja Line’i 190 miljoni euroga, siis nüüd ulatub suure kahjumi tõttu müüki pandud laevakompanii hinnaprognoos 500 miljoni euro ehk 7,8 miljardi krooni kanti. Tallink on siiski kinnitanud, et sellise summa kokkusaamine poleks neile mingi probleem.

Roose sõnul kavatseb Tallink igatahes Silja ostukonkursil jätkata ning edasine sõltub Sea Containersist, kes on lubanud müügikõneluste tulemustest teatada aprillikuus. Kauppalehti andmetel on jäänud Silja ostul Tallinkiga nüüdseks konkureerima vaid Soome Viking Line, kes otsib praegu aktiivselt tehingu rahastajaid.

Silja ostuga läheksid Tallinkile Helsingist ja Turust läbi Ahvenamaa Stockholmi kulgevad laevaliinid.

Kommentaarid
Tagasi üles