Majandusministeeriumi transpordiinvesteeringute talituse juhataja Julia Bergsteini sõnul plaanib nende ministeerium järgmisel aastal välja maksta umbes 2 miljardi krooni ulatuses eurotoetusi, millest 1,3 miljardit kulub maanteede ehitusele.
Kui arvestada, et üks hange annab tööd ligi 100 inimesele, siis peaks Bergsteini hinnangul tänu eurorahadele järgmisel aastal tee-ehitusel tööd saama 1000 inimest.
«Teine põhimõte on, et üks töötaja peaks firma normaalseks eksisteerimiseks aastas andma ligi 1-1,5 miljonit käivet. Selle alusel võiks tööd saada ümmarguselt kuni 1400 inimest,» selgitas maanteeameti peadirektori asetäitja Koit Tsefels.
Eurorahast ei pruugi ehitusfirma päästmiseks piisata
«Kui need europrojektid ära jätta, siis ma väidan, et Eesti teede-ehitus sureb välja,» rääkis tee-ehitusfirma Talter juhataja Sven Pertens.
Kui tänavu ei mängi eurotoetused teede-ehituses Pertensi hinnangul väga olulist rolli, siis järgmisel aastal on nende osakaal märkimisväärselt suurem.
«Jääb üle loota, et need [europrojektid - toim] käiku lähevad, sest tee-ehitusturg on praegu hullult alla tulnud ja hinnatase on selline, et probleeme sellel turul tekib,» nentis tee-ehitusfirma juht.
Tema sõnul sõltub järgmisel aastal firmade püsima jäämine sellest, kas neil õnnestub suurtes europrojektides kaasa lüüa.
Samas rõhutas ta, et isegi suurtes tee-ehitusprojektides osalemine ei pruugi tagada firma ellujäämist. «Mis hinnaga seda tehakse ja kas see õnne õuele toob, on iseküsimus,» nentis Pertens. Ta selgitas, et juba tänavu tehakse riigihangetel pakkumisi ja ehitatakse alla omahinna ning selline tegevus ei ole lihtsalt jätkusuutlik.