Päevatoimetaja:
Angelina Täker

Pank: me ei kätle klientidega

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Mari Kamps
Copy
Kätlemine tervitamisel
Kätlemine tervitamisel Foto: Caro / Scanpix

Soomes Keski-Uusimaal asuvates Osuuspankki kontorites olevad sildid teatavad, et pangatöötajad loobusid ajutiselt klientidega kätlemisest.


Selle nädala alguses kasutusele võetud abinõu taga on seagripp, vahendas Kauppalehti Online.

Osuuspankki personalijuht Veera Eskelinen selgitas, et sellise abinõu eesmärgiks on kaitsta kliente ja pangatöötajaid nakatumise eest.

«Pankades on traditsiooniliselt kehtinud komme, et läbirääkimistele saabunud kliendiga käteldakse. Otsustasime selle lõpetada ettevaatusabinõuna, kuna pangas käib palju rahvast. Inimestega võib sõbralikult kokku saada ka ilma kätlemata,» rääkis Eskelinen.

Personalijuhi sõnul on nii kliendid kui pangatöötajad võtnud esmalt eriskummalisena tundunud keelu hästi vastu.

Ühtegi ametlikku juhist tervituste vahetamiseks pole kätlemise asemele antud. «Eks igaüks teeb seda omal moel,» märkis Eskelinen.

Tema sõnul on üheks valikuvõimaluseks tervidades kummardada. Kui keegi ekslikult annabki käe, siis selle eest kedagi ei karistata.

Tampere Osuuspankki personalijuhi Tuija Palomäki sõnul on töötajate jaoks suhteliselt keeruline kätlemisest äkki loobuda.

«Seda õpitakse praegu. Tuleb omaks võtta komme, et sel lühikesel hetkel oleks meeles tervitades kätt mitte ulatada,» rääkis Palomäki.

Lisaks pankadele on ka näiteks Vantaa linn kehtestanud ametiasutustes ja haiglates kätlemise keelu.

Tagasi üles