Päevatoimetaja:
Angelina Täker

Uus praam teeb hiidlased murelikuks

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Saaremaa Laevakompanii omanikul Vjatšeslav Leedol aitasid uut praami sisse õnnistada lapselapsed. Vette praam sellest hoolimata ei jõudnud.
Saaremaa Laevakompanii omanikul Vjatšeslav Leedol aitasid uut praami sisse õnnistada lapselapsed. Vette praam sellest hoolimata ei jõudnud. Foto: Toomas Huik

Ehkki Saaremaa Laevakompanii (SLK) omanik Vjatšeslav Leedo lõi eelmisel reedel Klaipeda sadamas vahuveini pudeli laevakere vastu pauguga puruks, ei liikunud alus sentimeetritki paigast. Teiseks on meremeestel tavaks, et samal tseremoonial saab laev ka nime, kuid sedagi ei juhtunud ja nimeks jäi endiselt tinglik Saaremaa-1.



Leedo sõnul jäeti laeva vettelaskmine ära rahalistel kaalutlustel ning ristimine on kavas teha Norras, kui alus lõplikult valmis on. Ta kinnitas, et laev oli vettelaskmiseks valmis.

Küsimusi tekitas ka Leedo tervituskõne, milles ta mainis hiidlaste kartust, et äkki saavad nad endale pruudiks mitte just kõige ilusama tüdruku. «Veidi veel huultele värvi ja igaüks saab veenduda, et tegu on väga kauni daamiga,» lausus ta ja lisas, et kui pruut ikka ei sobi, ega siis väevõimuga abielluda saa. Vahepeal ähvardaski laevafirma praami hiidlaste vastuseisu tõttu hoopis Saaremaa liinile saata.

Osa hiidlasi pole tõesti siiani veendunud, et uus praam vanadest nii palju parem on, kui laevafirma mehed väidavad. Selles, et uus suurem ja ilusam tuleb, ei kahtle keegi, kahtlusi tekitab aga praami sobivus Hiiumaa liinile ja hoopiski ei klapi Väinamere Liinide pakutud liiklustihedus ja väljumisajad. Nimelt on plaanis panna uus praam käima üksinda ja kolmetunniste vahedega, kusjuures esimene praam väljuks Hiiumaalt juba hommikul kell viis, mis on nii ülestõusmiseks kui ka Tallinna asjaajamisele jõudmiseks liiga vara.

Majandusministeeriumi merendusosakonna juhataja Andres Lippmaa tõdes, et hiidlased on harjunud kahetunnise graafikuga ja ei soovi sellest loobuda. Tippaegadel ühest praamist tema hinnangul ei piisa ja oleks vaja lisareise, eriti suvel. «Laevakompanii peab suutma vastata, mis saab siis, kui selle ühe praamiga midagi juhtub,» lausus ametnik.

Lippmaa sõnul on igal juhul vaja varupraami, mis vajadusel ka tippaegadel appi tuleb. Kahe suure laeva ülalpidamiseks raha pole ja riikliku toetuse suurendamine ei tule kõne alla.

Maavanem Hannes Maasel eitab hiidlaste konflikti laevafirmaga. Ta usub, et uus praam hakkab novembris, nagu leping ette näeb, Hiiumaad mandriga ühendama ja kõik on rahul. Samas ütles ta, et igal juhul peab üks vana laev uue kõrvale käima jääma.

Uus praam
Hiiumaa saab suurema praami

    Uus praam    Ofelia
• Autode arv    160    110
• Reisijaid    600    600
• Pikkus (m)    97    74
• Kiirus (sõlme)    16    14,5
• Sõiduaeg (min)    75    80
• Intervall (tundi)    3    2
Allikas: SLK

Tagasi üles