Päevatoimetaja:
Angelina Täker

Tarbijakaitseamet: valuutavahetuse sildid ei tohi eksitada

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Foto: Eeva Kaun

Tarbijakaitseamet on saanud inimestelt kaebusi nii eksitavate siltide kohta valuutavahetuspunktides kui ebaõigete teenustasude võtmisest.


Vastavalt tarbijakaitseseadusele peab tarbijale esitatav hind olema lõpphind ja sisaldama kõiki makse. Näiteks tegi amet osaühingule Monex ettekirjutuse selle eest, et lisaks kehtestatud rahavahetuse kursile lisatakse veel eraldi teenustasu. OÜ Monex vaidlustas halduskohtus selle ettekirjutuse. 

Esimese astme kohus otsustas, et tarbijakaitseameti ettekirjutus tuleb jätta jõusse ja OÜ Monex kaebus rahuldamata. Monex kaebas halduskohtu otsuse ringkonnakohtusse edasi ja sai seal õiguse. Tarbijakaitseamet kaebas otsuse omakorda edasi riigikohtusse, kust on lõplik lahend veel tulemata.

Analoogne probleem oli aastaid tagasi ka Tavidi valuutavahetuspunktides, kuid praeguseks on Tavid suutnud oma hinnaesitluse korda teha ja viia vastavusse seadusandlusega, teatas tarbijakaitseamet.

Soome ajaleht Iltalehti kirjutas hiljaaegu, et hinnasildid paljudes Eesti valuutavahetuspunktides on turiste eksitavad. Sageli on suurelt kirjas kurss, millega saab vahetada kroone eurodeks ja väikeses kirjas teine kurss, mille järgi vahetatakse eurosid kroonide vastu, kurtsid turistid ajalehele.

Tagasi üles