Juuli lõpus kaebasid Eurolines Baltic Grupi ettevõtted Leedu halduskohtusse neli peamist kohalikku bussioperaatorit konkurentsi- ja bussiliikluse korraldamist reguleerivate seaduste rikkumise tõttu.
Eurolines Baltic kaebas Leedu bussiettevõtted kohtusse
Ettevõtte teatel on Eurolines Balticu agressiivne laienemine Leedu turul toonud kaasa kohalike vedajate ebaseadusliku käitumise, mille eesmärgiks on Eurolines Balticu turult tõrjumine. Peamised rikkumised on seotud bussijaama tasude ja müügitegevuse korraldamisega.
Bussijaamade kui sisuliselt monopoolsete teenusepakkujate võetavad tasud peavad olema kõikjal Euroopas kulupõhised ja kõikidele vedajatele võrdsed. Leedus on vastavate tasude ülemmäär fikseeritud riiklikult ja teenustasu ühe bussi kohta ei tohi ületada Vilniuses kuue liti (umbes 27 EEK) ja teistes bussijaamades kolme liti taset. Nende tasude suurus on võrreldav Eestis bussijaamade poolt rakendatavate tasudega.
Eeltoodust hoolimata on Leedu konkureerivad bussivedajad, kes ühtlasi haldavad ka bussijaamu, nõudnud Eurolines Balticult oluliselt kõrgemate teenustasude maksmist. Näiteks nõutakse Vilniuses 10 litti ehk neli litti enam kui lubatud, Panevėžysis 10 litti ehk kuus litti enam kui lubatud, Šiauliais 20 litti ehk 17 litti enam kui lubatud, Klaipedas 40 litti ehk 37 litti enam kui lubatud.
Riiklik regulaator on vastuseks Eurolines Balticu järelepärimistele korduvalt kirjalikult kinnitanud, et antud tasud on ebaseaduslikud. Kahjuks ei ole läbirääkimised kohalike vedajatega andnud positiivseid tulemusi.
Lisaks eeltoodule on kohalikud vedajad kasutanud erinevaid teisi ebaseaduslikke võtteid Eurolines Balticu kahjustamiseks. Bussijaamade piletimüügipunktid väljastavad Eurolines Balticu väljumiste kohta pidevalt ebatõest informatsiooni. Seal on öeldud, et väljumisi, mida opereerib Eurolines Baltic, üldse ei eksisteeri.
Mitmed bussijaamad on keeldunud müümast pileteid Eurolines Balticu liinidele. Näiteks ei ole Klaipeda bussijaam müünud perioodil juunist 2008 juulini 2009 ühtegi piletit Eurolines Balticu poolt opereeritaval Klaipeda-Riia liinil. Hoolimata kirjalikest märkustest ja järelepärimistest ei ole bussijaamad nõustunud rikkumisi lõpetama.
Kõigele vaatamata on Eurolines Baltic suutnud aastatel 2008-2009 oma positsiooni Leedu turul märkimisväärselt parandada. 2009. aasta esimesel poolel on Leedust lähtuvate liinide müügitulu suurenenud eelmise aastaga võrreldes enam kui kaks korda, jõudes 8,3 miljoni kroonini. Saavutatud on turuliidri positsioon nii Vilniuse-Riia, Klaipeda-Riia kui Vilniuse-Tallinna liinidel. 2009. aasta mais avas Eurolines Baltic ka liini Vilniuse ja Varssavi vahel.