Päevatoimetaja:
Angelina Täker

AirBaltic on tõsises rahahädas

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Kaja Koovit
Copy
Airbalticu lennuk.
Airbalticu lennuk. Foto: Toomas Huik.

Läti lennufirma airBaltic eelmise aasta kahjum oli nii suur, et firma edasise tegutsemise tagamiseks pidi valitsus eile suletud uste taga otsustama võimaliku omakapitali suurendamist, kirjutab rus.db.lv.


Kui ettevõtte omakapitali ei suurendata, satub surve alla airBalticu maksevõime, kirjutab Läti päevaleht Diena.

Osalust arvestades peaks riik lennufirmasse paigutama umbes 15 miljonit latti ehk 335 miljonit krooni. Ühe võimalusena kaalutakse ka riigi osaluse müüki. Kuna viimane võimalus tekitab rohkem küsimusi kui vastuseid, lükkas valitsus otsustamise järgmisele teisipäevale.

Osa ministreid soovitab kahjumis lennufirma tegevuse kindlustamiseks otsida teisi võimalusi, sest müük ei ole nende arvates piisavalt põhjendatud.

Kinnisel kohtumisel tutvustas lennufirma president Bertholt Flick eelmise aasta tulemusi. Avalikkusele on lennufirma lubanud nendest teada anda alles augustis.
Diena andmetel ületas lennufirma kahjum 24 miljoni lati (537 miljonit krooni) piiri. Umbes sama summaga spekuleeris eelmisel nädalal ka ajaleht Telegraf. Mullu esimesel poolaastal jäi airBAltic 7,9 miljoni latiga miinusesse.

Kahjumi peamise põhjusena nimetas Flick ebasoodsaid kütuse sisseostu lepinguid, mis olid sõlmitud enne seda, kui hinnad langema hakkasid.
Veel hiljaaegu kinnitas Flick avalikkusele, et kuuldused kahjumist ei vasta tõele ning lennufirma suudab kriisitingimustes edukalt tegutseda.

Tagasi üles