Britte õhutatakse kampaania korras nuge kasutama

Teelemari Loonet
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Foto: Caro / Waechter
Suurbritannia poodidekett Debenhams alustab saareriigis kampaaniat, mis õhutab inimesi söömisel taas nuge kasutusele võtma.

Nimelt on brittide lauakombed niivõrd muutunud, et nugade läbimüük jääb kahvlite omale tugevalt alla, kirjutab Digitalspy.

Debenhamsi 155 kaubamajas alustatakse seetõttu kampaaniat, mille eesmärk on inimesed taas traditsioonilist etiketti järgima panna.

Poeketi andmeil on olukord kõige hullem Londonis, kus iga kolme kahvli kohta müüakse vaid üks nuga. Kõige rohkem kasutavad nuge aga Birminghami, Belfasti ja Doncasteri elanikud. Neis piirkondades ostetakse nuge kahvlitega enam-vähem võrdselt.

«Kiirtoidu söömise trend on traditsioonilise etiketi hülgamises suurim süüdlane,» ütles Debenhamsi esindaja Ed Watson. «Burgerid ega valmistoidud, mida müüakse kahvli otsa lükkamiseks parajate väikeste tükkidena, ei nõua tavaliselt noa kasutamist.»

Watson lisas, et poodides hakatakse korraldama näidissöömisi, millega loodetakse külastajatele etiketti õpetada.

«Söömisel nii noa kui kahvli kasutamine on seda riiki sajandite jooksul heal järjel hoidnud – see on üks britiks olemise alustalasid,» rõhutas Debenhamsi esindaja.

«Tähtis on standardeid alal hoida, seega tahame tegutseda nüüd, enne kui ainult kahvliga söömise harjumus järgmises põlvkonnas juurdub,» lisas Watson.

Sellega, et olukord on kriitiline, on nõus ka etiketiõpetaja Jo Bryant.

«Sööme rohkem kiirtoitu, riisi ja pastaroogi, mille puhul pole nuge vaja,» sõnas etiketiasjatundja Bryant. «Aga inimesed püüavad sageli oma kahvlit noana kasutada, ehkki nad ei peaks seda tegema.»

«Seetõttu käivad lauakombed alla. Head lauakombed peaksid tulema iseenesest või vähemalt peaks jääma mulje, et see nii on,» lõpetas etiketiasjatundja.


Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles