Tarbijakaitseametile laekus esimese poolaasta jooksul kokku 1009 kaebust, paljud mured olid seotud tehnika, jalatsite ja riiete ning internetikaubandusega.
Tehnika, riided-jalatsid ning internetikaubandus on jätkuvalt murelasteks
Kaubandusega oli kokku seotud 475 kaebust. Tööstuskaupade osas laekus enim kaebusi tehnikakaupade kohta - 186 kaebust, millest ainuüksi arvutite ja tarvikutega oli seotud 75 ning telefonide ja muude sidevahenditega 66 avaldust.
Rohkem pretensioone esitasid tarbijad 2009. aasta esimesel poolaastal ka jalatsite, rõivaste ja muude tekstiilitoodete ning kottide kohta - kokku 161 korral. Mööbliga seoses kaevati vaadeldud perioodil 51 ning autode, mopeedide ja rolleritega 18 korral. Toidukaupade kvaliteedi kohta esitati üks kaebus.
Teenuste kohta laekus 516 pretensiooni, millest 58 kaebust puudutas turismiteenuseid. Jätkuvalt palju valmistas tarbijatele peavalu internetikaubandus ning sellega seonduv - kokku laekus 87 kaebust.
Suur arv kaebusi puudutas ka ehitusteenuseid - korteri remondi, majaehituse või uste-akende kvaliteedi vms peale kaevati 51 korral. Finantsteenuste kohta laekus 2009. aasta esimesel poolaastal 19 kaebust, mille puhul tarbijatel oli probleeme erinevate laenude, liisingute, kindlustusjuhtumitega. Kaabel-, digi-, satTV-ga seotud avaldusi laekus kokku 42 ning telefoniteenustega 27.
Tarbijakaebuste komisjon on 2009. aasta esimesel poolel menetlenud kokku 140 avaldust. Tooteliigiti kõige rohkem avaldusi laekus jalatsitele ja rõivastele, arvutitele, mööblile. Teenuste kohta esitati rohkem kaebusi turismi-, ehitusteenuste, keemilise puhastuse ning mootorsõidukite remondi ja hoolduse peale.
Komisjoni istungitel on tehtud 133 otsust. 140-st komisjonile esitatud avaldusest 7 menetlemine jätkub teisel poolaastal.
Tarbijakaitseamet koostas 2009. aasta esimese kuue kuu jooksul kaubandus-ja teenindusettevõtetele 2530 akti ning tegi 40 ettekirjutust. Kontrollimise põhjal trahviti 539 ettevõtet summas 378 420 krooni.