Briti meedia teatel peaks Brüssel sügisel valmis saama eelnõu, mis edaspidi seaduseks saades sunniks tootjaid kõiki uusi autosid varustama seadmetega, mis loevad liiklusmärkidelt kiirusepiiranguid ja vastavalt sellele reguleerivad auto pidureid. Euroopa Komisjoni kinnitusel sellist eelnõu koostatud pole ning kuulujutt võis alguse saada busside ja raskeveokite kiirusepiirajate efektiivsuse uuringust.
Kuulujutt: Euroopa autodele tulevad kohustuslikud kiirusepiirajad
Sarnaselt uute autodega soovivad Brüsseli ametnikud nõuda sääraste seadmete – mis märkidelt piirkiirusi loevad – paigaldamist ka juba liikluses osalevatele autodele, kirjutab Õhtuleht. Intelligentseks kiirusekohandajaks (ISA) nimetatav seade oleks pealekauba ühenduses satelliitidega, mille vahendusel info kiirusepiirangute kohta autode andmebaasidesse jõuab.
Postimees palus sel teemal kommentaari Euroopa Komisjoni Eesti esinduselt. Komisjon lükkas ümber Briti meediast alguse saanud väited, nagu oleks kavas varustada kõik sõidukid kiirusepiirajatega.
«Ühtegi kiirusepiirajaid (Intelligent Speed Adaptation) käsitlevat eelnõu ei ole menetluses,» seisab eurovoliniku Siim Kallase büroost saadetud kommentaaris. Briti leht Sunday Times refereeris komisjoni kinnitusel ilmselt uuringut, mida käsitleti sidusrühmade kohtumistel.
Kiirusepiirajad paigaldati bussidele ja raskeveokitele. Uuring hindab selle meetme tõhusust, samuti kaalutakse, kas turvalisuse kaalutlustel tuleks kehtestatud maksimumkiirust muuta või kaaluda nende paigaldamist väikestele tarbesõidukitele. Uuring käsitleb ISAd kui alternatiivi tavalisele kiirusepiirajale.
Euroopa Komisjon kinnitab, et pole langetatud ühtegi otsust ja seda ei tehta enne uuringu tulemuste selgumist. Uuringutulemuste avalikustamise täpne aeg pole veel selge, kuid seda tehakse selle aasta lõpus.
Komisjoni sõnul võib kiirusepiirajate kohustuslikuks muutmise info pärineda 8. märtsil peetud sõidukisiseste ohutusseadmete teemaliselt sidusrühmade kohtumiselt. «ISA oli seal kõne all kui üks süsteemidest, millel on suurim ohtust tagav mõju,» seisab Brüsselist saabunud vastuses.