Päevatoimetaja:
Aimur-Jaan Keskel

Test: kas Burger King või McDonalds

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Hanneli Rudi
Copy
McDonaldsi burger ostus teistest testitutest tervislikumaks, kuna oli lihtsalt väiksem.
McDonaldsi burger ostus teistest testitutest tervislikumaks, kuna oli lihtsalt väiksem. Foto: Reuters / Scanpix

Saksamaa tarbijakaitse võrdles kolme kiirsöögikoha toite ning segus, et Burger Kingi pakutu on kõige maitsvam, samas aga kõige vähem tervislik.

Tuntud Saksa tarbijakaitseorganisatsiooni Stiftung Warentest võrdles rahvusvaheliste firmade Burger Kingi, McDonaldsi ja Saksa kiirsöögiketi Kochlöffel menüüsid, kirjutab Süddeutche Zeitnung.

Hindamisskaalal, kus üks oli parim ja viis halvim hinne, sai kõige parema tulemus ehk 2,9  punkti McDonalds. Ka Burger Kingi tulemust 3,1 peeti rahuldavaks, Saksa kodumaise kiirsöögiketi tulemus oli kõige kehvem 3,2.

Laborianalüüsidest selgus, et kõigi kolme firma kotlettides oli kasutatud vaid loomaliha. Seal ei olnud jälgi sea- või hobuselihast.
Burger Kingi Whooper burger maitses kõige paremini ja seda osaliselt tänu sellele, et kotletti oli grillitud elaval tulel. Samas tekitab selline valmistamisviis ka probleeme,  kuna see tekitab ainet 3-MCPD, mis on suurtes kogustes kantserogeen.

Testijad leidsid friikartulitest akrüülamiidi, mis tekib praadimisel 120 kraadi juures. Kochlöffeli kartulites olevakrüülamiidi kogus ületas EL lubatud norme.

Kõiki eineid kritiseeriti nende liiga suure kalori-, soola- ja rasvasisalduse pärast. Kõige vähem kaloreid ja rasva oli McDonaldsi eines, aga seda tänu sellele, et portsud olid väiksemad kui konkurentidel. Testijad soovitavad nende kolme kiirsöögiketi külastajatel tellida burgeri kõrvale pigem salat kui friikartulid ning juua vett ja mahla karastusjookide asemel.

Stifung Warentest uuris ka, kuidas suured Ameerika kiirsöögiketid käituvad oma töötajatega ning hoiavad keskkonda. McDonalds nõuab oma frantsiisettevõtetelt erialaliiduga kokku lepitud palga maksmist. Burger Kingi ketis ei ole see nii täpselt reguleeritud, kuid u 80 protsenti fratsiisivõtjatest peab kokkuleppest kinni.  Samas peavad mõlema kompanii töötajad tegema ületunde, seal pole piisavalt personali ning keskmine tunnitasu on 7 eurot.

Testijad ei olnud rahul ettevõtete suhtumisega keskkonda. Kõik kolm söögikohta kasutasid liiga palju pakendeid. Burger Kingis ja Kochlöffelis praadimiseks kasutatav palmiõli pärineb istandustest, mis rajati maha raiutud vihmametsa asemele.

Tagasi üles