Buumiajal virelenud Hansa Candle puhkes õitsele just majanduslanguse ajal. 2007. aasta lõpetas ettevõte 4,1 miljoni krooni suuruse kahjumiga, kuid mullu kriisi keerises teenis küünlatootja 12 miljonit krooni puhaskasumit, kirjutab
.
Buumiajal virelenud Hansa Candle puhkes õitsele just majanduslanguse ajal. 2007. aasta lõpetas ettevõte 4,1 miljoni krooni suuruse kahjumiga, kuid mullu kriisi keerises teenis küünlatootja 12 miljonit krooni puhaskasumit, kirjutab
.
«Üle-eelmine aasta oli meie jaoks väga vilets, siis olime buumi tipus, toorainehinnad kimasid üles ja me ei suutnud neid kinni püüda. Ka inimestega oli probleeme,» rääkis ettevõtte juhatuse esimees Tarvo Moss.
Ta lisas, et kriisi saabudes olukord normaliseerus. «2008 läks olukord paremaks ja praegu see väga normaalne trend jätkub - pigem sellises väikeses tõusus ning teine kvartal näib plaanipärane. Praegu ei näe me mingeid hälbeid või mingeid suuri muudatusi,» sõnas Moss.
Juhatuse esimees tunnistas, et Hansa Candle'i peamiseks edu põhjuseks majanduslanguses ongi toormehindade langus eelmisel aastal, mis oli kohati 40-50 protsenti. Peamised toorained, mida ettevõte kasutab, on parafiin ja taimne vaha.
Hansa Candle'i kogutoodangust moodustavad õueküünalad 24 protsenti, toaküünlad 73 protsenti ning süütamisvahendid 3 protsenti.
Toodangu müüg ettevõte peamiselt välisturgudel - enamasti Skandinaavias ja Baltimaades ning veidi mujale Euroopas.
Hansa Candle tahab majanduslanguses saavutatud müügiedust kasu lõigata, investeerides tootmisesse 30 miljonit krooni, ettevalmistused juba käivad.