Päevatoimetaja:
Aimur-Jaan Keskel

Kliendile esitati rikkis elektriarvesti eest põhjendamatu lisaarve

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Elektrinäitude esitamine.
Elektrinäitude esitamine. Foto: Arvo Meeks / Lõuna-Eesti Postimees

Tarbija24 lugeja Rein Kikas ei mõista, miks peaks ta maksma rikkis elektriarvesti eest. Elektrilevi tunnistab, et esitas kliendile põhjendamatu lisaarve ning palub vabandust.

18. juunil 2013 vahetati Kikase elamu elektrienergia tarbimist arvestav kahetariifne arvesti välja uut tüüpi arvesti vastu. Vana arvesti näitas eraldi ainult päevase ja öise tarbimise mahtu. Uut tüüpi arvesti näitas aga nii päevase ja öise tarbimise mahtusid kui ka üldtarbimise mahtu.

Kui Kikas läks kuu lõpul arvestit vaatama, et näitusid teatada, leidis ta, et uus arvesti ei olnud näidanud üldse öist tarbimist. Mees teatas sellest Eesti Energiale ning 3. juulil vahetatigi tema arvesti veelkord uue vastu.

10. augustil sai Kikas e-postiga Eesti Energialt juulikuu elektrienergia tarbimise eest arve suurusega 71,76  eurot. Paar päeva hiljem sai mees veel teisegi arve, mille järgi tuli tal nüüd juba tasuda 94,81 eurot.

19. augustil helistas klient Elektrilevisse, et saada selgust. Klienditeenindaja teatas Kikasele, et arvesti rikke akti järgi olevat ta ajavahemikus 18.06.–04.07. tarbinud öisel perioodil elektrienergiat ilma arvesti poolt mõõtmata. Kikasele selgitati, et tal tuleb tasuda elektrienergia eest, mis arvestatakse eelneva tarbimise analoogia alusel.

«Mulle kui kaasaegsete elektrienergia arvestite osas võhikule inimesele jääb eeltoodud asjaoludel täiesti arusaamatuks, mille alusel on tehtud otsus, et rikkes oli arvesti ja mitte arvesti juurde kuuluv kell, mis peaks arvesti tööd juhtima päevase ja öise tarbimise mõõtmisel,» arutles mees. 

«Miks pean mina kui tarbija taoliste rikkumiste ja teiste hooletuse pärast kannatama, aga tegelikud süüdlased ei tee teist nägugi?» küsis Kikas ja lisas: «Mulle esitatud dokumentides on piisavalt palju vigu, eksimusi ja ilmselt ka mingil määral lohakust, mis panevad mind tõsiselt kahtlema, et minu kui tarbijaga pole käitutud korrektselt.»

Süüdi kommunikatsioonihäire

«Kõnealust juhtumit põhjalikult üle vaadates selgus, et tegu oli kommunikatsioonihäirega, mis tekkis info vahetamise ahelas arvestit vahetanud tehniku ja klienditeenindaja vahel,» tunnistas Elektrilevi kommunikatsioonispetsialist Kaarel Kutti. 

Arvesti kella rikke asemel jõudis Kutti sõnul klienditeenindajale info arvesti rikkest ja sellest, et arvesti mõõdab ainult päevast tariifi. «Kommunikatsioonihäire tagajärjel oli kliendile esitatud ka põhjendamatu lisaarve, millel olid arvestatud prognoositud mõõtmata jäänud öise elektri kogused,» selgitas ta. Tegelikkuses oli arvesti kella rikke tõttu öise tarbimise kogused päevase tarbimise sisse arvestatud.

«Elektrilevi esindaja on juba kliendiga ühendust võtnud ja selgitanud, et tehakse tagasiarvestus päeva- ja ööhindade vahel ning valesti esitatud arve tühistasime. Elektrilevi palub vabandust kliendile tekitatud ebameeldivuste pärast,» lubas Kutti.

Kutti lisas, et samuti selgitab Elektrilevi tehnikutele ja klienditeenindajatele, millistele detailidele tuleb dokumentide täitmisel kõrgendatud tähelepanu pöörata, et vältida tulevikus sarnaseid kommunikatsioonihäireid.

Tagasi üles