Päevatoimetaja:
Sander Silm

Liiga paljud kaupmehed ei oska kauplusi ostjatele ahvatlevaks kujundada

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Kristina Traks
Copy
Riidepuud..
Riidepuud.. Foto: Henn Soodla / Pärnu Postimees.

Eelmise nädala Turundusraadio internetipõhises saates rääkis pikaaegsete kogemustega kaupluse väljapanekute spetsialist Merli Prangel, et Eestis on väga palju kauplusi, mis ei ole ostjasõbralikult kujundatud.

Kaupluse kujundus aga on oluline, sest kuni 70 protsenti oste sooritatakse hetkeemotsiooni ajel ehk et kaupluste müüginumbreid võimalik läbi väljapanekute süsteemse organiseerimise oluliselt tõsta. Parima väljapanekuga kauplus Tallinnas on Prangeli hinnangul rõivabrändi Zara pood.

«Väga palju on hoolimatust, asju pannakse sinna, kus on vaba ruumi,» märkis Merli Prangel, kes on nõustanud paljusid kauplusi Eestis ja ka teistes riikides, töötanud Baltika Grupis ja Nextis. «Tegelikult ei tohiks ühtegi asja kaupluses asetada juhuslikult.»

Prangel rääkis Turundusraadio saates lähemalt liigipõhisest tsoonide loomisest ja stiililisest kombineerimisest, mis on levinumaid toodete paigutamise viise kauplustes.

Prangeli sõnul algab hästi müüv kaupluse väljapanek õige mööbli valikust, mis võimaldaks tooteid paindlikult presenteerida. Seetõttu kipuvad esmalt eksima need, kes kalli maine loomisest inspireerituna panevad poodi butiikidesse sobiva mööbli, mida ei saa massikauba müümisel ei nihutada ega ümber kujundada. Vigu võivad sagedamini teha ka need, kes valivad kaldpindu, unustavad riiulite vahe liiga väikeseks või mitte reguleeritavaks jne. Tihti juhtub, et kaupluse valgus ei ole piisav või on liiga terav.

Rõivakauplustes, millega Prangel on enim kokku puutunud, tuleks väljapanekuid kombineerida komplektide ja värvide alusel, et kliendil oleks kergem tooteid märgata ja neid omavahel kombineerides osta korraga mitu toodet, selgitas ta. Näiteks võiks eeldada, et kingapoes kotte müües pole mõtet neid juhuslikult kuhugi riiuliservale asetada, vaid pigem viia omavahel kokku sobiv kott ja kingad. Samuti peaks mantlit ostma suunduv klient saama kergesti näha mantliga kokkusobivaid kostüüme, pluuse ja seelikuid.

Merli Prangel rõhutas, et kõige olulisem kaupluse kujundamisel on fookuspunktide õige sisustamine. Fookuspunktid on need punktid, kuhu jääb kliendi silm kõigepealt ja millest lähtuvalt ta kas jääb poodi kauemaks või keerab kohe otsa ringi. «Kui inimene midagi huvitavat ei näe, siis võib ta tagasi pöörduda,» märkis ta. Peamised fookuspunktid, mis ei tohiks olla ei juhuslikud ega tühjad, asuvad Prangeli sõnul kauplusesse siseneva kliendi silmis otse ees poe kaugemas seinas, seejärel vasakus ja paremas seinas kaupluse keskel. Need on punktid, mida märgates klient mööda kauplust ringi liikuma hakkab ja tee peal asuvaid tooteid lähemalt uurib.

Turundusraadio saadet sellest, kuidas kaupluse väljapanekud müüvaks muuta, saab kuulata siit: http://www.mi.ee/Turundusraadio_17.

Tagasi üles