Päevatoimetaja:
Angelina Täker

Õpetus, kuidas mitte enam iseenda vaenlane olla

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: juhtimine.ee
Copy
Paljud inimesed on oma negatiivse suhtumisega iseenda suured vaenlased.
Paljud inimesed on oma negatiivse suhtumisega iseenda suured vaenlased. Foto: SCANPIX

Väga paljud inimesed on oma sisemise negatiivsusega iseenda suurimad vaenlased. Isegi kui nad alustavad midagi õhinaga, kukub see läbi, sest nende sisekõne on negatiivne ega toeta nende püüdlusi.

Näiteks usub müügimees, et kuna majanduskasv on nõrk, siis inimesed nagunii temalt osta ei taha. Sellepärast ei hakka ta neile helistamagi ka tema töötulemused on seetõttu viletsad. Taolist näidet annab laiendada mis tahes töö kohta.

Ettevõtlusblogija Geoffrey James annab Inc.com`is lihtsa ja kasuliku nipi, kuidas muuta oma negatiivset sisekõnet. Tema väljapakutav tehnika koosneb kolmest sammust:

Stop. Identifitseeri uskumused ja arvamused, mis takistavad sul püüdlemast edu poole. Näiteks kui oled müügimees ja sul on tunne, et ei taha eriti klientidele helistada, siis saa aru, miks sa seda teha ei taha ja identifitseeri iseenda tegevust saboteeriv uskumus.

Leia väljakutse. Pane oma uskumused kahtluse alla ja leia põhjus, miks need ei vasta tõele või miks nad antud olukorras ei kehti. Müügimehe näitel võiks see välja näha nii, et ta leiab kolm põhjust, miks siiski oma tööd jätkata ja võimalikele klientidele helistada. Need oleks: 1. mõned müügimehed teevad oma parimad tulemused just masuaegadel, 2. majandus võib olla küll nõrk, kuid ta siiski kasvab ja 3. ettevõtted vajavad häid ideid isegi siis, kui majandusolukord on vilets.

Keskendu peamisele. Loo nüüd uus sisemine dialoog, mis toetab su eelmises punktis püstitatud väljakutseid. Sellisel juhul hakkab müügimees viivitamatult tegelema nende sammudega, mida ta siiani vältis ehk võtab telefoni ja helistab võimalikele klientidele.

Tagasi üles