27 protsenti eestlastest on valmis maksma kõrgemat hinda nende ettevõtete toodete ja teenuste eest, kes läbi erinevate tegevuste ühiskonna arengusse panustavad, näitab rahvusvahelise uuringufirma Nielsen äsjase uuringu tulemus.
Uuring: veerand tarbijatest eelistab ühiskondlikult vastutustundlike ettevõtete tooteid ja teenuseid
Uuring viidi läbi 58 riigis ja tabeli eesotsas domineerivad selgelt arengumaad – India (75%), Filipiinide (71%), Tai (68%) ja Indoneesia (66%) elanikud on kõige altimad sotsiaalselt vastutustundlike ettevõtete toodete ja teenuste eest rohkem maksma.
Kogu Euroopa vastav näitaja on 36 protsenti. Eestiga samas tabeli osas on Soome ja Holland 31 protsendiga, Suurbritannia 32 protsendiga, Norra ja Taani 37 protsendiga.
Nielseni enda eksperdid põhjendavad seda arengumaade inimeste väga kõrgete ootustega ettevõtetele, kes peaksid ühiskonna arengusse investeerima. Samal ajal valitseb Euroopas tarbijate seas üldine skeptilisus ettevõtete positiivse ühiskondliku mõju osas.
Nielseni vastutustundliku ettevõtluse valdkonna asepresidendi Nic Covey sõnul peab tänane tarbija ettevõtete ühiskondlikku mõju igal juhul väga oluliseks teemaks, küsimus on eelkõige selles, millise sotsiaalselt vastutustundliku tegevusega ja kuidas neile enda firma positiivset tahet näidata.
«Euroopas, kus tarbijate skeptilisus ärisektori vastutustundliku tegevuse osas suur on, peaksid firmad oma ühiskonna toetuseks suunatud programmid väga selgelt ettevõtte põhitegevuse, eesmärkide ja visiooniga siduma. Alati ei peagi korraldama heategevuslikke kampaaniaid – ka vastutustundlik igapäevategevus ja jätkusuutlik innovatsioon aitavad tarbijate tähelepanu köita,» soovitas Covey.
58 riigis Nielseni poolt läbi viidud internetipõhises uuringus osales kokku 29 000 inimest, Eestist oli vastajaid pooltuhat.