Päevatoimetaja:
Aimur-Jaan Keskel

Harjumaa tihendab bussiliinide graafikuid

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Piret Lakson
Copy
Loksa bussijaam.
Loksa bussijaam. Foto: Raigo Pajula

Harjumaa ühistranspordikeskuse reisijateveo spetsialist Kadri Krooni kinnitas Harju Elule, et uute rongide tulek ja sõidugraafikute tihendamine raudteel ei muuda bussiliiklust Harjumaal hõredamaks, vaid vastupidi - bussiliine tuleb septembris hoopis juurde.

Töökohtade vähenemise tõttu tihenevad ühistranspordi sõidugraafikud Loksal. Hommikusel ajal hakkab üks lisabuss sõitma Tallinna suunas, õhtul vastupidi.

«Tartu maantee suunal, Kose vallas, muudame kooliga seoses siseliine tihedamaks,» ütles Krooni. Kose ja Habaja vahele tuleb aga juurde veel üks hilisõhtune väljumine, et reisijad, kes hilja õhtul Kosele jõuavad, sealt ka edasi saaksid sõita.

Peale liinide tihendamise avab Harjumaa ühistranspordikeskus ka kaks uut liini: 1. septembril avatakse liinid Tallinn-Peetri alevik-Tallinn ja Tallinn-Rohuneeme-Tallinn. «Seni teenindas Peetri alevikku ainult kommertsliin, nüüd avame ka avaliku maakonnaliini,» märkis Krooni. Buss hakkab sõitma tööpäevadel 20 korda läbi kesklinna Peetri alevikku ja tagasi.

Et bussisõitjate elu lihtsamaks teha, hakkab buss Rohuneemest sõitma Tallinna kesklinna, lõpp-peatusega Balti jaamas.

«Ka Randvere kooli avamisega käivitame paar uut kooliliini, siseliinide korralduse maksavad vallad aga ise kinni,» lausus Krooni.

Ta rõhutas, et kui seni läksid Balti jaamast väljuvad bussid otseteed sihtkoha maanteele, siis sügisest läbivad need kesklinna ning lisanduvad Viru ja Vabaduse väljaku peatused - alates 1. septembrist idasuuna Loo/Loksa liinidel ja alates 1. oktoobrist läänesuuna Paldiski maantee liinidel. 

«See peaks tunduvalt lihtsustama reisijate jõudmist kesklinna. Julgeme nii arvata, kuna mõned aastad tagasi panime Rannamõisa teel sõitvad bussid sõitma läbi kesklinna ja kohe kasvas ka ühistranspordiga sõitjate arv,» rääkis Krooni, lisades, et inimesed ei valinud enam kesklinna minevat kommertsliini.

Tagasi üles