Päevatoimetaja:
Sander Silm

Sadamaoperaatorid: Ust-Luga kuivatab Eesti masuudivoo kokku

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Viimastel aastatel on mitmed Tallinna sadamad olnud kümnete tuhandete autode läbisõiduhooviks. nüüd on autotransiit sarnaselt teiste valdkondadega seiskunud.
Viimastel aastatel on mitmed Tallinna sadamad olnud kümnete tuhandete autode läbisõiduhooviks. nüüd on autotransiit sarnaselt teiste valdkondadega seiskunud. Foto: Liis Treimann

Eesti Sadamaoperaatorite Liidu hinnangul tähendab Ust-Luga sadama masuuditerminali peatne avamine, et juba järgmisel aastal hakkab Eestit läbiva masuudi hulk vähenema.

Liidu juhatuse liige Erik Laidvee ei nõustunud selles suhtes Eesti Logistika ja Transiidiassotsiatsiooni juhi Ago Tiimaniga, kes ütles reedel E24-le, et Vene asepeaminister Sergei Ivanovi hoiatust sadama peatsest käikuandmisest ei peaks liialt tõsiselt võtma.

«Vene infoagentuuride põhjal on siiski selged märgid, ning sama räägivad ka meie andmed, et Ust-Luga masuuditerminal antakse sügisel käiku,» sõnas Laidvee. «Kui see juhtub, on selge, et sealtkaudu vedamine tuleb odavam ning kaubavoog hakkab vaikselt sinnapoole liikuma. Nii Eesti Raudtee kui Tallinna Sadam on oma tänavustes prognoosides sellega arvestanud, nii et paanikat pole, masuudi vähenemine ei tule kellelegi ootamatusena.»

Laidvee kinnitusel võib Eestit praegu läbivast paarikümnest miljonist tonnist masuudist umbes pool juba lähitulevikus Ust-Luga terminali suunduda. Suurimaks kaotajaks jääb sellest Eesti Raudtee, kuna Eesti sadamad saavad hakata oma terminale rohkem ladustamiseks kasutama.

Masuuti kui börsil kaubeldavat ja kõikuva hinnaga kaupa ladustatavad omanikud ja vahendajad sageli vaheladudes, et oodata müügiks sobivat turuhinda.

Tagasi üles