Eestis ehitatud kiirabiautod sõidavad lisaks siinsetele teedele ringi ka Kuveidis, Iraagis, Saudi-Araabias. Eestis autosid ümber ehitav firma on Pärsia lahe äärsetes riikides võistlemas ameeriklastega, tõrjudes nende autosid oma kvaliteetsema tootega, kirjutab ajakiri Inseneeria.
Eesti toodab kiirabiautosid naftašeikidele
Tabasalu külje all on endises kanalas end sisse seadnud Eesti üks suuremaid kaubikute ümberehitajaid OÜ Profile Vehicles Baltic. 20 töötajaga ettevõttes valmib aastas ligikaudu sada ümberehitatud kaubikut, millest vaid 15-16 jäävad kiirabiautodena Eestisse. Eksootilisematest maadest jõuavad Tabasalus tehtud kiirabiautod Hiinasse, Taiwani, Koreasse ja Pärsia lahe äärsetesse riikidesse.
Ettevõtte juhataja Sven Kaubuni sõnul läheb nendesse riikidesse mõnikord ainult 1-2 autot aastas, teinekord on hanked ka suuremad. Kabuni ütlusel on Saudi-Araabia ja Kuveit paljuski üles ehitatud Ameerikale, nüüd on nad aga hakanud vaatama ka Euroopa poole, sest Euroopa kvaliteet on parem. Kui Ameerika autode siseehituses on veel palju kasutusel vineeri, siis Euroopa autode ehitajad kasutavad ABS-plastikut.
Brofile Vehicles Balticust kuulub 51 protsenti Soome emafirmale ning eksootilistest riikidest klientide otsimine toimub nendega käsikäes.
Väikebusside ümberehitusele spetsialiseerunud AS Avestark toodangust läheb välismaale ligi pool. Ettevõtte juhataja Ivar Sergo sõnutsi pidid nad end 3-4 aastat tõestama, enne kui välismaalt hakkasid tulema esimesed tõsisemad tellimused.