Päevatoimetaja:
Aimur-Jaan Keskel
Saada vihje

Google`i «viiendiku reegel» on välja suremas

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: juhtimine.ee
Copy
Google'i logo.
Google'i logo. Foto: SCANPIX

Google`i kuulus 20-protsendi reegel, mis tähendas seda, et töötajaid said ühe päeva nädalas ehk viiendiku tööajast tegeleda endale huvipakkuvate projektidega, on sisuliselt hääbunud, räägivad ettevõtte endised ja praegused töötajad.

Just selle soodustuse tulemusena on maailm saanud sellised kuulsad tooted nagu AdSense, Gmail, Google Talk, Google Transit, Google News jne.

Quartz kirjutab, et maailmakuulus soodustus on kadumas sellepärast, et töötajatel olevat keeruline eraldada aega nn põhitöö ja kõrvalprojektide tarvis. Kui Google`ist sai 2004ndal aastal avalik ettevõte, nimetasid firma asutajad Larry Page ja Sergey Brin «viiendiku reeglit» vahendiks, millega ettevõttes luuakse uuendusi. Näiteks AdSense on loodud just sellise projekti tulemusena ja praegu toob ta veerandi ettevõtte kasumist.

Tegelikult on reegel välja suretatud nii, et ametlikult polegi selle lõppu kuulutatud. Asja on nimetatud efektiivsuse tõstmiseks ehk et iga töötaja tulemuslikkust ja ka projektide tulemuslikkust mõõdetakse täpselt. Ka peavad töötajad nüüd iga kord eraldi luba küsima, kui soovivad mõne projektiga tegeleda ja juhtidel olevat soovitatud mitte liiga kergekäeliselt neid lube anda.

Loomulikult pole innovatsioon Googles selle soodustuse kadumisega lõppenud. Innovaatiliste lahenduste loomist oodatakse nüüd Google`X Lab osakonnalt.

 

Tagasi üles