Päevatoimetaja:
Sander Silm

Viis sammu muudatuste õnnestumise poole

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: juhtimine.ee
Copy
Tüüpiliselt kipuvad inimesed muudatustele vastu võitlema.
Tüüpiliselt kipuvad inimesed muudatustele vastu võitlema. Foto: SCANPIX

Paljud juhid on kogenud ebaõnnestumist muudatuste läbiviimisel – inimesed lihtsalt ei tule kaasa või hakkavad lausa vastu töötama. Kui see nii on, ei maksa süüdistada inimesi, vaid tasuks arendada hoopis oma poliitikuoskusi.

Inc.com vahendab MIT Sloan Management Review`s ilmunud artiklit, mis just seda väidab. Professorid Ellen R. Auster ja Trish Ruebottom uurisid enam kui 400 muudatuste algatust ja seda, mis olid neis protsessides peamised takistused. Enamasti inimeste hirm ja nõrkus. «Tähelepanuta jäetud inimesed, skeptilisus, hirm ja paanika võivad saada saatuslikuks mis tahes muudatuste protsessis,» kirjutavad nad. Professorid pakuvad välja viieastmelise programmi, mis peaks juhil aitama saada paremaks poliitikuks muudatuste juhtimise protsessis.

Esimene samm – kaardista poliitiline maastik. Tee kindlaks, kes on sinu ettevõttes võtmetegelased, millised ametlikud ja mitteametlikud sidusrühmad su organisatsioonis toimetavad ja kes keda mõjutab.

Teine samm – tee kindlaks iga huvigrupi peamine mõjutaja. Need on isikud, kellel on vahendid, oskused ja sotsiaalsed võrgustikud, et võita suuremate gruppide südameid ja poolehoidu. On väga oluline leida need inimesed üles ning seejärel kuulata nende ideid ning kaasata nad muudatustesse.

Kolmas samm – hinda mõjutajate vastuvõtlikkust muudatustele. Austerni ja Ruebottomi sõnul võivad mõjutajad muudatuste suhtes võtta tüüpiliselt kuus rolli: olla sponsorid, promootorid, ükskõiksed lapsehoidjad, ettevaatlikud lapsehoidjad, positiivsed või negatiivsed skeptikud.

Neljas samm – mobiliseeri sponsorid ja promootorid. Pühenda nad varakult muudatustesse ja lase neil muudatuste plaani väljatöötamisel kaasa lüüa.

Viies samm – kaasa skeptikud. Nii positiivsed kui negatiivsed skeptikud võivad olla muudatuste elluviimise seisukohalt väga väärtuslikud, sest nad oskavad näha ohtusid ja riske. Muudatuste õnnestumise võti on just koos skeptikutega töötamine.

Tagasi üles