Esimesed kahtlused selle kohta, et arvesti ei ole töökorras tekkisid tarbijal 2011. aasta lõpus, mil ta kutsus kohale ka Elektrilevi esindaja, kes fikseeris ainult arvesti näidu, seisab tarbijakaebuste komisjoni otsuses.
Kliendi juures käinud tehnik fikseeris Elektrilevi kommunikatsioonispetsialisti Kaarel Kutti kinnitusel vaid näidu ja kontrollis, kas arvesti töötab, pole põlenud või lõhutud, sest elektriarvesti mõõtmistäpsust saab kontrollida vaid sertifitseeritud laboris.
Selle aasta 11. veebruaril avaldas klient soovi, et arvesti välja vahetataks. Seda tehti juba järgmisel päeval ning pärast seda on olnud elektri tarbimise näit kliendi hinnangul normaalne.
Elektrilevi kinnitas, et arvestit kontrolliti 12. veebruaril ka sõltumatus ja usaldusväärses ekspertiisiasutuses Inspecta Estonia OÜ ning arvesti oli töökorras. Veebruari lõpus soovis tarbija, et arvestile tehtaks aga täiendav ekspertiis. Arvesti oli aga pärast esimest kontrolli juba hävitatud, sest Elektrilevi kinnitusel keegi teine arvestitele ekspertiisi Eestis ei tee. Seega oleks täiendav ekspertiis arvesti säilimise korral läbi viidud sama isiku poolt.
«Arvesti utiliseeriti, kuna tänaseks on kaugloetavate arvestite paigaldamise projekt sealmaal, et kõik vanad arvestid asendatakse uute kaugloetavate arvestitega. Kuna vanad arvestid ei leia enam kasutust, toimub kuu aega pärast arvesti eemaldamist selle utiliseerimine,» selgitas Kutti.
Tänavu juunis pöördus klient tarbijakaitseametisse, kuna soovis tasunõuete annulleerimist kogusummas 300, 91 eurot. Elektrilevi kinnitas aga, et lepingu kohaselt pidi tarbija ise näite võtma, kuid seda tehti ebaregulaarselt. Enamik näitudest olid prognoosnäidud.