Selle nädala Turundusraadios rääkis eritellimustele pühendunud Eesti vanima kullassepaäri OÜ Roman Tavast (nõukogude ajal Tallinna Juveelivabrik) tegevjuht Eivor Maiväli, miks nende firma otsustas just masu ajal loobuda kõigile kõige tegemisest ning valis välja kaks kõige perspektiivsemana tundunud kliendisegmenti: koolilõpetajad ja ärisümboolikat vajavad firmad, panustades samaaegselt kõrgeimale hinnaklassile.
Mõnikord võib kõrgemale hinnale panustamine tuua ettevõttele uue hingamise
Maiväli tunnistas, et kitsam fookus on end ära tasunud ning nüüd turundatakse end samades segmentides ka eksporditurgudel Soomes ja Inglismaal. Maiväli sõnul oli juba 1923. aastal loodud perefirma jaoks üks raskemaid valikuid oma hinnaklassi määramine, sest 2010. aastal paigalseisu tajunud ettevõte vajas uut hingamist ja täpsemat fookust. Kaaluti nii võimalust hakata Eestis hinnaliidriks, tulla turule keskmise hinnaklassiga või positsioneerida end kõige kallimaks. Roman Tavast valis kõige kallimad hinnad ja pakub selle eest ka väga head teenindust ning disaini, märkis Maiväli.
Kullassepaäri juhi sõnul märkasid nad pärast selle suunamuutuse toimumist peagi, et kasvas toodete suhtes tähelepanu ka neis kliendisegmentides, mida nad prioriteetseks ei pidanud ja kuhu spetsiaalselt endid ei turundatud.
Maiväli möönis, et kasvanud huvist lähtuvalt on firma nüüd ka proovimas siseneda uude segmenti, hakates eritellimuste kõrval pakkuma eraklientidele kallima hinnaklassi valmisehteid. Selle tarvis plaanitakse lähiajal avada ka e-pood.
Turundusraadio on Marketingi Instituudi poolt loodud internetipõhine iganädalane raadiosaade, mida saab kuulata siit: http://www.mi.ee/Turundusraadio_16