Teatripiletid ajavad tarbijakaitse segadusse

Andrus Karnau
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Käibemaksu tõstmine tõi ettevõtetele kaasa lisakulutusi.
Käibemaksu tõstmine tõi ettevõtetele kaasa lisakulutusi. Foto: Corbis / Scanpix

Tarbijakaitseameti pressipealik Hanna Turetski märkis, et ei tea veel, kuidas peaks käibemaksu tõus olema kirjas teatri- ja muudel juba valmistrükitud pileteil.


«Juulikuus tavaliselt hinnad langevad, tarbijakaitseamet loodab, et ettevõtjad käituvad mõistlikult ja käibemaksutõus tuleb kasumimarginaali arvelt,» lausus Turetski.

Turetski sõnul tuleb kaupluses hinnasildil näidata lõplik hind, mistõttu ei tule kõne alla, et mingi aeg arvutatakse kassas lihtsalt 1,7 protsenti hinnale juurde.

Käibemaksu kaheprotsendipunktine tõus toob kaasa kõikide kaupade 1,7 protsendise kallinemise.

Tarbijakaitse hinnangul ei tohiks raamatupidamisprogrammide ümbertegemine ja ka hinnasiltide kleepimine olla kaupmeestele probleem. Mida aga teha näiteks kaupadega, millele juba hind peale trükitud. Niisamuti jäi tarbijakaitseamet vastuse võlgu, kuidas kanda maksutõus teatri- ja muudele trükitud pileteile.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles