Päevatoimetaja:
Sander Silm

Schibsted kinnitas läbirääkimisi Eesti Meedia müügiks

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Schibstedi juht Rolv Erik Ryssdal.
Schibstedi juht Rolv Erik Ryssdal. Foto: Peeter Langovits

Norra meediakontsern Schibsted kinnitas, et osana strateegia ümbervaatamisest arutavad nad AS Eesti Meedia müüki ettevõtte juhtkonnale.

«Schibstedi pideva strateegilise evolutsiooni osana on meie kohustus analüüsida, kas me oleme kõigi oma portfellis olevate ettevõtete jaoks parimad omanikud. Me saame kinnitada, et strateegia ümbervaatamise tulemusena arutame me (AS Eesti Meedia – toim) juhtkonnaga alternatiivseid lahendusi,» edastas Schibsted kommunikatsioonidirektor Anders Rikteri vahendusel.

Schibsted lisas, et on töötanud Eesti Meedia praeguse juhtkonnaga koos juba 15 aastat ja nad jagavad nende visiooni ja väärtusi Eesti Meedia tuleviku osas.

Läbirääkimiste objektiks on Schibstedi kinnitusel kogu Eesti Meedia kontsern, sealhulgas Schibsted Baltics. Rikter ütles, et kui tõepoolest kokkuleppeni jõutakse, siis tehakse selle kohta ametlik teadaanne, aga läbirääkimiste ajal nad detailsemalt midagi ei kommenteeri.

Schibsted eitab ajakirjandusest taandumist ja keskendumist kuulutusteärile. «Ajakirjanduslikud toimetused ja tootearendus on oluline osa Schibstedi põhistrateegiast. Me investeerime suurelt digitaalsesse kompetentsi ja tootearendusse, et ehitada üles maailmaklassi digitaalsed toimetused. See on meie jaoks väga oluline prioriteet,» edastas Rikter.

29 riigis tegutseva meediakontserni Schibsted kodulehel on kirjas, et ettevõtte strateegia on arendada erinevaid meediakanaleid. Kaks selget visiooni on areneda Norras, Rootsis ja rahvusvaheliselt juhtiva meediaettevõttena trüki- ja veebiajakirjanduses ning teiseks saada liidriks kiiresti kasvavas internetipõhises kuulutusteäris.

Seega on Schibsted tõepoolest kuulutustemeediasse investeerimas, kuid ametlikust visioonist ei selgu, et seda tahetakse teha ajakirjandusega tegelemise arvelt.

Eesti Meedia juhatuse esimees Mart Kadastik ütles eile, et läbirääkimised ettevõtte emafirmalt Schibsted ajendas Norra meediakontserni soov arendada eelisjärjekorras kuulutustemeediat ning teistest valdkondadest väljuda või neid restruktureerida.

Läbirääkimised Eesti Meedia väljaostmiseks on kestnud paar kuud ning Kadastik on tulemuste osas optimistlik.

Tagasi üles