Päevatoimetaja:
Aimur-Jaan Keskel

Eesti Meedia juhtkond tahab ettevõtte Schibstedilt välja osta

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Mart Kadastik
Mart Kadastik Foto: Peeter Langovits

Eesti Meedia juhtkond istub Norra emaettevõtte Schibstediga läbirääkimiste laua taga, et aktsiaselts välja osta.

Eesti Meedia juhtkonda kuuluvad esimees Mart Kadastik ning juhatuse liikmed Toomas Issak ja Meelis Luht.

Mart Kadastiku sõnul on läbirääkimised kestnud paar kuud ja lõplikku lahendust ei ole oodata veel enne paari nädala möödumist, kuid meeleolud on optimistlikud.

Läbirääkimised ajendas Norra meediakontserni soov arendada eelisjärjekorras kuulutustemeediat ning teistest valdkondadest väljuda või neid restruktureerida.

«Schibsted hindas juba paar aastat tagasi oma strateegilised prioriteedid ümber ja nende prioriteet on kuulutusteäri. Selle järgi on nad ka oma investeeringud ümber kohandanud ja viimased paar aastat ainult kuulutusteärisse investeerinud,» selgitas Kadastik.

Eesti Meedia on Kadastiku sõnul aga ajakirjanduskeskne ettevõte ja seega on Schibsted hakanud otsima võimalusi Baltikumist lahkumiseks või siinsete äride ümberstruktureerimiseks. Seega oli Eesti Meedia tuleviku osas kaks alternatiivi – kas keskenduda kuulutusteärile või leida võimalus arendada ettevõtet tervikuna kohaliku juhtkonna nägemuse järgi.

«Nad aktsepteerivad meie nägemust ja missiooni ning tunnevad ennast vägagi sotsiaalselt vastutavana selle eest, mis meie ettevõttest tulevikus saab,» kirjeldas Kadastik.

Kadastik kinnitab, et tegemist ei ole ettevõtte päästeoperatsiooniga. «Schibsted oleks jätkanud, aga eks mingid ettevõtte osad oleksid ümberstuktureeritud,» ütles Kadastik. «Tegu ei ole selles mõttes päästmisega, et ettevõte oleks hukas. Tegemist on eluterve ettevõttega, aga lihtsalt senise omanikfirma prioriteet on muutunud.»

Kadastiku sõnul ei ole läbirääkimiste laua taga kedagi teist peale Eesti Meedia ja Schibstedi juhtkonna ehk Schibsted ei kaalu võimalusi ettevõtet kellelegi teisele müüa.

Eesti Meedia juhtkonna visioon on jätkata ajakirjandusettevõttena ja Baltikumi tugevaima meediaettevõttena.

Rahastusvahendeid otsitakse Kadastiku sõnul erinevatest allikatest. «Ei minul ega teistel juhatuse liikmetel ei ole sellist kapitali praegu taskust võtta. Läbirääkimised käivad ja eks me käime ikka neid institutsioone pidi, kus raha jagatakse,» ütles Kadastik. «On erinevaid variante ja praegu oleme nende variantide realiseerimise osas väga optimistlikud. Meil on suhteliselt selge nägemus ja läbirääkimiste lahendused on käega katsutavad.»

Norra Schibstedile kuuluva meediakontserni AS Eesti Meedia kasum vähenes mullu enam kui kaks korda 1,32 miljoni euroni, 2011. aastal oli kontserni kasum 3,65 miljonit eurot. Kontserni kasumi peamiseks allikaks oli tütar- ja sidusettevõtete osalustelt saadud kasum, mis oli kokku 3,18 miljoni eurot, selgub kontserni majandusaasta aruandest. Eesti Meedia bilansimaht oli aastavahetuse seisuga 56,2 miljonit eurot ning jaotamata kasumiks 11,3 miljonit eurot.

Tagasi üles