Päevatoimetaja:
Sander Silm

Taksoteenus võib saada hinnalae

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Luise Savik
Copy
Tallink Taksole sarnastes kollastes värvides Tallinn takso Tallinki hotelli eest sadamas.
Tallink Taksole sarnastes kollastes värvides Tallinn takso Tallinki hotelli eest sadamas. Foto: Andres Haabu / Postimees

Uue ühistranspordi seaduse eelnõu järgi võivad omavalitsused seada taksoteenuse hinnale ülempiiri. Taksojuhtide liidu juhi Lembit Poolaku arvates on eelnõu praegusel kujul vastuolus põhiseadusega.

Poolak ütles, et eelnõu piirab ettevõtlusvabadust. «Kuigi riik on avalikult öelnud, et ei sekku ettevõtjate hinnapoliitikasse, võib ühistranspordiseaduse eelnõu seletuskirja lugedes järeldada otse vastupidist,» ütles Poolak.

Seaduse eelnõus on muu hulgas tehtud ettepanek taksonduse reguleerimiseks kehtestada teenuse hinnalagi. Et tarbijal oleks kergem aru saada, mis hinnaklassi kuulub üks või teine teenusepakkuja, on variandina välja pakutud võimalus kasutada rohelise, kollase ja punase taustavärviga hinnakirju.

Uuendusi on põhjendatud vajadusega kaitsta tarbijaid petturite eest, kes esitavad alusetult kõrgeid arveid või pakuvad teenust mustalt.

Raske võitlus petturitega.

Mupo juht Raik Saart tunnistas, et amet saab iga nädal tarbijatelt kaebusi taksoteenuse kohta, kuid võitlus petturitega on kehtiva seadusandluse ebatäiuslikkuse tõttu raskendatud. «Meil pole õigust liikuvat autot peatada ning oleme sunnitud pettureid otsima taksoparklates,» ütles ta.

Saart lisas, et isegi taksoparklates ei ole seaduse rikkujat lihtne kätte saada. «Autojuhid keelduvad dokumentide näitamisest, peame tegema politseile väljakutse, et rikkumine vormistada,» selgitas Saart.

Loe pikemalt Äripäevast.

Märksõnad

Tagasi üles