Päevatoimetaja:
Sander Silm

Lastele suunatud koolialguse kampaaniates ei tohi reklaamida alkoholi

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Liis Velsker
Copy
Laps alkoholipudeliga.
Laps alkoholipudeliga. Foto: Panther Media / Scanpix

Tarbijakaitseamet juhib kauplejate tähelepanu sellele, et koolialgusele temaatilistes lastele suunatud reklaamkampaaniates ei ole sobilik ja ka seadusega kooskõlas reklaamida alkoholi.

Kauplejad reklaamivad koolilaada päevade või koolilaada pakkumistega samades trükistes ka muud konkreetses kaupluses müüdavat kaupa. Reklaamiseaduse järgi ei tohi reklaami sihtgrupp olla lapsed, kui reklaamitava kauba müük või teenuse osutamine lapsele on keelatud. Samuti ei või reklaamida alkoholi trükises, mis on suunatud peamiselt lastele, ja trükise leheküljel, kus avaldatakse põhiliselt lastele suunatud teavet.

Lastele suunatud reklaamiga on tegemist juhul, kui reklaam on otseselt või kaudselt seotud lastega. Reklaam on suunatud lastele muu hulgas näiteks juhul, kui reklaami teostus on lastepärane (kasutatakse joonisfilmide tegelasi, lastekaupade tootemarke jms) või kui reklaamitakse lastele mõeldud kaupu või teenuseid. Koolilaada kaubad on kahtlemata mõeldud eelkõige lastele, ühtlasi on sellekohased reklaammaterjalid tihti lastepärase kujundusega, kinnitab amet.

Lisaks seadusega sätestatule peaksid kauplejad ameti hinnangul arvestama ka asjaoluga, et alkohol nagu ka alkoholireklaam on ühiskonna jaoks väga tundlik teema. Seda eriti juhul, kui alkoholi võib kas või kaudselt seostada lastega.

Tagasi üles