Panid hiljuti lahkumisavalduse lauale, koristasid oma laua ja hingasid kergendatult, sest kunagi enam ei tule sa sellesse ettevõttesse ja nende inimeste juurde tööle. Kuid siiski – isegi kui oled surmkindel, et kunagi tagasi ei tule, ei tohiks sildu täielikult põletada.
Kuidas lahkuda töölt nii, et võiksid kunagi sellesse kohta tagasi tulla
Karjäärispetsialistid annavad Forbesis nõu, kuidas lahkuda töölt sildu põletamata ja nii, et ühel päeval oleks samasse ettevõttesse võimalik tagasi tulla. Karjääriekspert Shweta Khare sõnul usuvad enamik inimesi, et nad iialgi samasse ettevõttesse enam tööle ei tule, kuid reaalsuses juhtub seda pidevalt. «Olen oma töös näinud väga palju inimesi, kes on läinud tagasi oma kunagi tööandja juurde. Ja peamine põhjus, miks see on olnud võimalik, on see, et nad pole lahkunud inetult,» ütleb Khare.
Temaga nõustub ka teine karjääriekspert, Amy Hoover, kes sõnab, et tänapäeval kui ettevõtted tihti ühinevad, ei saa kunagi olla kindel, et sa oma endisi töökaaslasi enam kunagi tööelus ei kohta. Ta ütleb, et eriti oluline on korrektne ja viisakas lahkumine niššivaldkondades, kus on väga suur tõenäosus mingis kontekstis taas oma endise tööandja ja töökaaslastega kohtuda ning kus kõik tunnevad kõiki. Sildade põletamine ja uste paugutamisega lahkumine näitab vaid ebaküpsust ja professionaalsuse puudumist.
Siin on mõned nõuanded, kuidas lahkuda töökohalt nii, et võiksid kunagi oma endise tööandja juurde naasta:
Lahku siis, kui oled tipus. «Kui plaanid ettevõttest lahkuda, siis on parim hetk selle sammu tegemiseks siis, kui oled tipus,» ütleb karjäärinõustaja Tina Nicolai. Lahkuda ettevõttest hetkel, kui tunned end suurepäraselt, on sinu järgneva karjääri mõttes hea turundusnipp – tõenäoliselt köidad niimoodi enam värbajate huvi ning ka su endine tööandja mäletab sind kui tublit ja edukat töötajat.
Ole professionaalne. Ära lahku inetult isegi kui sul oli oma ülemuse või töökaaslastega ebameeldivaid kogemusi. Lõpetamisprotseduur tee korrektselt, näiteks teata oma lahkumisest ette niipalju kui seadus ette näeb. Kui töötad suures ettevõttes, siis oleks mõistlik oma lahkumisplaanist rääkida kõigepealt otseselt ülemusele, mitte ametlikul viisil asja vaid personaliosakonnaga ajada. Enamik juhte tunneb end väga ebameeldivalt, kui peavad personaliosakonnalt kuulma, et mõni nende meeskonnaliikmetest lahkub.
Keskendu asjale. Väldi lõputut lobisemist teemal kuhu sa lähed ja mida sa tegema hakkad. Nicolai soovitab viimase tööpäevani püsida tööle keskendunult ja teha tööd hästi. Karjäärinõustajate arvates on suur viga, kui lahkumisavalduse andmise ja viimase tööpäeva vahelisel ajal lihtsalt töö juures aega surnuks lüüakse ning lastakse minnalaskmismeeleolul võimust võtta. Töö juures mitte millegi tegemine ja teiste inimeste segamine jätab sinust väga halva mulje.
Paku oma abi. Paku abi oma töökohustuste jaotamisel ning jäta asendajale detailsed juhised oma töö kohta. Alati on hea pakkuda välja, et koolitad ise endale mantlipärija.
Sõlmi lahtised otsad kokku. See tähendab, et sa annad oma kontaktid ja info edasi töökaaslastele, mitte ei lahku nendega ettevõttest. Puhasta oma mailbox, sest kindlasti leidub seal ka isiklikke kirju ja nende leidmine jätab sinust taas kehva mulje. Kindlasti ei tohiks ettevõttest kaasa võtta ärialast informatsiooni.
Lahkumisintervjuul vali sõnu. Nicolai sõnul võivad lahkumisintervjuud olla vägagi trikiga – seal palutakse kirjeldada ettevõttest saadud kogemust ning intervjuu näib olevat võimalus kõik hingelt ära rääkida. Väga sageli põletavad inimesed oma sillad nende intervjuudega, kui kritiseerivad oma ülemust ja ütlevad töökaaslaste kohta halvasti. «Ära unusta, et su töökaaslased jäävad sellesse ettevõttesse edasi ja sul võib minna vaja nende soovitusi,» ütleb Nicolai.
Ära unusta inimesi tänada. Täna isiklikult kõiki inimesi, kellega koos töötasid. Täna ka oma ülemust, isegi juhul, kui arvad, et ta on ebakompetentne.
Püsi ühenduses. Ära kao silmist, vaid suhtle oma endiste töökaaslastega ikka edasi. Las nad teavad, millega sina tegeled ja tunne huvi ka nende tegevuse vastu.