Päevatoimetaja:
Aimur-Jaan Keskel

USA ärimees: võidab ettevõte, kes oskab luua väärtust

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Chris Burry
Chris Burry Foto: http://b.vimeocdn.com/ts/340/238/340238622_640.jpg

USA ettevõtte US MAC tegevjuht Chris Burry, kes käis Euroopa Innovatsiooniakadeemia raames ka Eestis, rääkis oma praktilisest kogemusest, mida alustav ettevõte peaks silmas pidama.

Chris Burry puutub oma töös kokku väga paljude alustavate ettevõtetega ning ta on ka ise ettevõtteid asutanud. Burry rääkis Juhtimine.ee-le, mis on alustavate ettevõtete peamised probleemid ning millega tuleks arvestada, et ettevõtte tegevus oleks kindlustatud.

Loo väärtust

Kõige olulisem äriidee puhul on see, et see looks kliendile väärtust. See peab olema midagi mõõdetavat, mis kliendi elus paremaks muutub selle toote või teenuse kasutamisest. Ettevõtja peaks meeles pidama alati seda, et klient on see, kes ütleb, mis on tema jaoks väärtus ja mis mitte.

Ole unikaalne

Tee midagi teistmoodi. Väga palju on ettevõtteid, kes võtavad mõne teise riigi ettevõtte ärimudeli ning proovivad seda siis koduturul järgi teha. See ei ole innovatsioon ning selle ideega on väga raske välisturule siseneda.

Hinna määratlemine

Toodet tuleb pakkuda hinnaga, mida kliendid endale lubada saavad. Paljusid suurepäraseid tooteid ja teenuseid saab pakkuda, mis oleksid uudsed ja pakuksid väärtust, kuid kui seda ei saa pakkuda kliendile taskukohase hinnaga, siis pole sellest kasu.


Burry praktika on näidanud seda, et ettevõtjana on sageli raske leida kuldne kesktee kahe ettevõtja olulise omaduse vahel: enesekindlus ning kuulamisoskus. «Ettevõtja peab pidevalt võtma riske ning selleks peab ta olema väga enesekindel. Teisest küljest aga tuleb osata kuulata klienti ja saada aru tema probleemidest ja vajadustest. Väga sageli on ettevõtjatel kiusatus mõelda, et nad teavad paremini kui klient, mida klient tahab,» ütles Burry.

Majanduskriisis Burry aga ettevõtlusega alustamises probleemi ei näe. «Majanduskliima ei ole kunagi ebasoodne neile, kes on valmis palju tööd tegema,» ütles ta. «Head ettevõtted sünnivad igal ajal. Väga paljud tänaseks edukad ettevõtted on loodud majanduskriisi ajal.»

Burry usub, et kehv majandusolukord sunnib alustavaid ettevõtjaid pakkuma paremat väärtust, kuna inimesed valivad hoolikamalt, millele nad oma raha kulutavad. Samuti  peab ettevõte ise olema kuluefektiivsem. Need kaks omadust aga aitavad edaspidi ettevõtte edule kaasa.

Burry sõnul on USA majandustõusudel väga oluline osa olnud just alustavatel ettevõtetel. «Vahet pole, kas tegemist on tehnoloogiaettevõttega või hoopis kohaliku restoraniga. Nad kõik on loonud töökohti.»

Tagasi üles