Ka Stadleri diiselrongid said kasutuselevõtu loa

, suvereporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Uus diiselrong kihutab Viljandist pealinna vanast kiiremini.
Uus diiselrong kihutab Viljandist pealinna vanast kiiremini. Foto: Marko Saarm / Sakala

Sarnaselt uutele elektrirongidele väljastas Tehnilise Järelevalve Amet (TJA) Elektriraudtee AS-i uutele Stadler FLIRT tüüpi diiselrongidele loa, millega need on hinnatud nõuetele vastavaks.

Loa saamiseks läbis uus veerem kasutuselevõtu loa menetluse, mida koordineeris TJA koostöös Elektriraudtee ja Stadler Bussnang AG-ga. Väljastatud luba on peamiseks eelduseks uute diiselrongide liinile minekuks.

Kuus kuud väldanud sõidu- ja seisukatsetused toimusid paralleelselt uute elektrirongide katsetustega ning need olid edukad ja kinnitasid uue veeremi vastavust Euroopa Liidus ja Eestis kehtivatele nõuetele. Kohapealsete katsetuste eesmärk oli veenduda uue veeremi ja Eesti raudteevõrgustiku koostoimes, samuti kontrollida veeremi võimekust opereerida ohutult ning vajadusel seda täiendavalt häälestada.

Katsetused viidi läbi vastavalt TJA poolt heakskiidetud programmile, mis sisaldas veeremi kõikide kriitiliste osade kontrolli. Erilist tähelepanu pööras TJA katsetustel sõiduohutusele (pidurite efektiivsus, sõidustabiilsus) ning reisijatele mõeldud funktsionaalsuste kontrollimisele (kõikide kasutajagruppide ligipääs, teavitussüsteemid rongis).

Diiselrongid alustavad sõitmist 2014. aasta 1. jaanuarist.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles