Kuigi majandusministri määrusega tõsteti kuueteljeliste autorongide täismassi piirang 40 tonnilt 44 tonnile, on 6- või 7-teljelised metsaveoautod endiselt sunnitud sõitma väiksema koormaga, kui nende tehniline konfiguratsioon ette näeb.
Metsavedajad pole ministri uue otsusega rahul
Majandus- ja kommunikatsiooniminister Juhan Parts allkirjastas vastava määruse 5. juunil ja Eesti Metsatööstuse Liidu (EMTL) hinnangul on tegemist muutusega küll õiges suunas, kuid liiga väikesega, et see saaks avaldada olulist mõju, teatas liit oma pressiteates.
EMTLi taotletud massipiirang mitte alla 52 tonni oleks andnud märgatavamat efekti metsa- ja transpordisektorile.
Hoolimata kaalupiirangu tõusust on endiselt nn Skandinaavia tüüpi rohkemate telgede ja paarisratastega veokid asetatud ebavõrdsesse seisu.
Samasugune massipiirang 44 tonni kehtib ka viieteljelistele konteinerveokitele, aga metsaveoautod on reeglina kuue- või seitsmeteljelised. Metsaveoautode puhul on tegemist spetsiaalsete autodega, millal on lisaks suuremale telgede arvule ka paarisrattad, mis vähendavad erisurvet teedele.
Näiteks Soomes ja Rootsis sõidavad seitsmeteljelised veokid 60 tonnise täismassiga, mis annab suuremat tööefektiivsust: erinevalt Eestist, ei toimu seal poole koormaga sõite.
Liidu hinnangul on massipiirang 52 tonni või rohkem kasulik nii metsasektorile kui ka muudele sisevedudele, sest sama kaubahulga transportimiseks tuleb sõita vähem arv kordi. Sellega väheneb tühisõitude arv ning koormus teedele.
Hinnanguliselt võiks täismassi tõusul 60 tonnini ainuüksi metsavedudel kokku hoida üks miljard krooni aastas. Efektiivsem transport ja madalamad veokulud on kogu riigi majandusele kasulik.