Päevatoimetaja:
Aimur-Jaan Keskel

Nektariini seest kõrvahargid leidnud klient nõuab hüvitiseks 300 eurot

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Kõrvaharkidega nektariinid.
Kõrvaharkidega nektariinid. Foto: Lugeja pilt

Postimehega ühendust võtnud Nikolai ostis juuli eelviimasel päeval Prismast nektariine, ühest neist leidis ta paar päeva hiljem kolm suurt kõrvaharki. Kliendi väitel seadis kauplus ohtu tema pere tervise ja vaimse heaolu, mistõttu nõuab nüüd vähemalt 300 euro suurust hüvitist.

Nikolai ostis 30. juulil Tallinna Mustika Prismast enam kui kilo nektariine. 1. augustil neid söönud Nikolai ja tema pere (abikaasa ja kaheaastane tütar - toim) avastas õudusega ühest nektariinist kolm suurt kõrvaharki.  

«Olles ära söönud umbes pool ühest suurest nektariinist, tekkis järsku suhu imelik tunne. Seepeale hakkasin nektariini lähemalt uurima ja avastasin, et natuke lahtise kivi sees on kolm suurt kõrvaharki,» meenutas Nikolai. «Saime kõik suure šoki! Ma ei teagi, mis selle imeliku tunde suus tekitas, kas lihtsalt kõrvahargi puudutus või sõin ehk ühe sellise ära,» lisas mees.  

Peale juhtunut uurisid nad lähemalt ka teisi nektariine ning avastasid ühe seest veel kahtlaseid moodustusi koos hallitusega. «See kõik oli kohutav. Keegi meie perest ei taha enam peale sellist juhtumit nektariine või muid taolisi puuvilju süüa,» tõdes Nikolai, lisades, et loodetavasti ei saanud nad mingisugust haigust, mida taolised putukad levitada võivad. «Kõige imelikum on see, et enne, kui puuvilju ostan, kontrollin need alati üle, katsun, et see ei oleks liialt pehme ja nii ka see kord. Ent selgub, et see ei ole piisav».

Hüvitatakse 1,6 eurot

Samal päeval võttis mees ühendust Prismaga ja pakkus võimalust n-ö praaktoodetega tutvumiseks. «Minu ees vabandati ja selgitati, et tšeki alusel võivad nad mulle nektariinide eest raha, ligi 1,6 eurot, tagastada. See on kõik,» ütles Nikolai, kes soovib Prismalt õiglast hüvitist pere üleelamiste eest. «Selle peale on Prisma lihtsalt vait,» kurtis Nikolai.

«Oleme hämmingus. Olime juba paar aastat rahulolevad Prisma püsikliendid, kuid nüüd oleme pettunud. Kui kliendil peaks juhtuma, et Prismast ostetud tooted tekitavad talle suuri ebameeldivusi, ebamugavusi, stressi vms, siis see ei huvita kedagi. Sind lihtsalt saadetakse viisakalt pikalt stiilis «me edastame info meie maaletoojale»,» rääkis Nikolai. Ta käis veel eile korra Mustika Prismast läbi ja nägi, et seal on endiselt müügil tavapärasest suuremad nektariinid, ilmselt sama partii.

Prisma pressiesindaja Kadri Lainase kinnitusel on antud klient tõesti nende poole pöördunud, nõudes oma läbielamiste eest hüvitiseks 300 eurot. «Otseloomulikult oleme ilma pikema vaidluseta alati valmis rahulolematule kliendile tagastama toote eest makstud summa. Mis puutub aga raskete üleelamiste eest nõutavasse kompensatsiooni, siis arvestades, et hetkel ei ole kindel isegi see, kas putukad on pärit Prismast või kliendi enda kodust, me taolise summa hüvitamist põhjendatuks ei pea,» ütles Lainas, lisades, et paljud kliendid on väga mõistlikud ning suuri summasid nõuavad ähvarduste saatel vaid väga-väga üksikud.

Prismale saadetud pöördumises kirjutas Nikolai, et soovib perele tekitatud kahju eest Prismalt 300 eurot hüvitist ehk iga pereliikme kohta 100 eurot. «Selline summa kehtib üksnes tingimusel, et see hüvitatakse kiiremas korras. Hiljem võib nõue suureneda,» kirjutas Nikolai.

Puudub selgeltnägemisvõime

Lainase sõnul on nad püüdnud kliendile selgitada, et koheselt pärast tema kirja võeti antud partiist valikuliselt nektariine, lõigati need lahti ja kontrolliti kvaliteeti, kuid kõik kaupluses katki lõigatud tooted osutusid igati kvaliteetseteks. «Samas ei saa me poes kõiki tooteid igaks juhuks pooleks lõigata ja paraku puudub meil selline aparaat või selgeltnägemisvõime, millega ühe nektariini sisemusse kaeda,» selgitas Lainas.

Kuigi Nikolai arvas, et tavapärasest suuremad nektariinid võivad just putukatele puuvilja sees viidata, siis Lainas lükkas selle väite ümber, öeldes, et nektariinide suurus ei ole kuidagi seotud toote kvaliteediga ning nektariini suuruse järgi ei ole võimalik hinnata, kas antud toote sisse sooviks pugeda peitu ka mõni putukas või mitte. «Me ei saa välistada, et saime juba maaletoojalt antud nektariini, kuid kuna kõrvahargid leiti tootest alles kaks päeva pärast ostu sooritamist, siis ei saa siiski täiesti välistada ka seda, et antud putukad kolisid puuvilja sisse alles kliendi kodus,» ütles Lainas. «Edastasime info juhtunust koheselt ka maaletoojale. Ühtegi enamat kaebust nektariinide kohta ei ole meile laekunud».

Mees soovis teisi kliente hoiatada ning toonitas, et puuviljade ostmisel tuleb olla väga ettevaatlik. «Eriti ettevaatlik tuleb olla väikestele lastele ostetavate nektariinide ja puuviljade puhul. Ma ei kujuta ette, millal nüüd minu laps julgeb peale toimunut uuesti nektariine süüa,» lisas Nikolai.

Tagasi üles