Tokyos asuva kaameratootjaid ühendava organisatsiooni Camera and Imaging Products Association andmetel vähenes kompaktkaamerate globaalne tarne käesoleva aasta viie esimese kuuga 42 protsenti, vahendab Wall Street Journal.
Kompaktkaamerate turg on järsult kokku kuivanud
Turu järsku vähenemist on põhjustanud kaameratega varustatud nutitelefonide üha suurem levik, mistõttu mitmed ettevõtted nagu Fujifilm ja Panasonic on vähendanud kaamerate tootmist ning keskendumas pigem kõrgema hinnaklassi jäävatele profikaameratele.
Kolmas Jaapani ettevõte Olympus plaanib ära kaotada oma odavaimad kompaktkaamerate mudeliseeriad ning prognoosib käesoleva finantsaasta kaameramüügiks mullusega võrreldes pea kaks korda väiksemat tulkemust ehk 2,7 miljonit seadet. Ka Canon vähendas mõnda aega tagasi oma finantsaasta kasumiprognoosi 10 protsendi võrra just kompaktkaamerate turu raskele seisule viidates.
Uuringufirma IDC hinnangul kahaneb globaalne digitaalkaamerate turg sel aastal 102 miljoni seadmeni, veel kolm aastat tagasi tarniti 42 miljonit kaamerat rohkem. Kompaktkaamerad mängivad IDC hinnangul languses kõige suuremat osa, kahanedes 2010. aasta 132 miljonilt seadmelt 80 miljoni seadmeni.
Canoni strateegiajuht Mitsuo Matsudaira sõnul ei ürita ettevõte nutitelefonidega konkureerida, vaid pigem teha nutitelefonidega koostööd, mistõttu tuldi sel aastal turule pisikese pihku mahtuva kaameraga, millega on võimalik fotosid koheselt nutitelefoni saata ja filtreid lisada.
«Kaamera tööülesandeks oli varasemalt vaid ilusate piltide tegemine, kuid nüüd on tarbijad hakanud kasutama nutitelefonide kaameraid, et oma tehtud pilte nutitelefoni vahendusel jagada. Meil ei ole plaanis hakata nutitelefoniga võistlema,» ütles ta.