Rademarist mullu maastikuratta ostnud Elvys Juhanson ei saanud tänavu juunikuus enam ettevõttest tasuta garantiiremonti, kuna on väidetavalt käike valesti vahetanud.
Vale käiguvahetus võttis Rademari kliendilt garantiiõiguse
16. augustil 2012 ostis Juhanson Pärnu Kaubamajakas asuvast Rademari rattapoest maastikuratta, mille detailide garantii kehtib kaks aastat ja hooldusgarantii selle aasta 31. juulini. «Sõitsin rattaga eelmise aasta augusti kuus korda. Sel aastal olen sõitnud aprillis, mais ja juunis ehk kõik kokku umbes kolm kuud,» kirjeldas mees.
Pärast enda sõnutsi põgusat kasutamist on ratta tagumine, kõige väiksem hammasratas nõnda ära kulunud, et kett kukub üle hammaste ning normaalselt sõita ei saa. 18. juunil viis ta ratta Rademari, kuid seal keelduti tasuta garantiiremondist.
«Kahjuks vastati mulle seal, et olen kasutanud ainult ühte hammasratast ja selle tõttu on see kulunud. Selle väitega ma kindlasti nõus ei ole, olen kasutanud hammasrattaid vastavalt sõiduoludele ehk mäkketõusul ja raskemates teeoludes kindlasti ka suuremaid, tagumisi hammasrattaid,» rõhutas Juhanson ja lisas, et isegi kui ta oleks kasutanud vaid ühte hammasratast, ei tohiks see kolmekuise või ka aastase aktiivse kasutamise järel täielikult ära kuluda.
Rademari tehniliste kaupade juht Kert Olle kliendi väidetega nõustuda ei saanud. «Hammasrattad on jalgratta kuluosad, mis vajavad korrapärast hooldust ja vahetamist vastavalt kasutusele, täpselt nii nagu seda on ratta kett, kummid ja näiteks piduriklotsid,» ütles ta.
«Hooldusesse toodud jalgratta Kross Hexagon X2 tagumine, kõige väiksem hammasratas on kulunud, mille tagajärjel kett n-ö annab üle, ja sellises seisukorras on rattaga keeruline sõita. Maastikuratas on oma ehituselt mõeldud sõitmiseks erineval maastikul ja sellest tulenevalt on tootja ette näinud, et jalgrattaga sõites kasutatakse suuremal või väiksemal määral kõiki käike ehk hammasrattaid võrdselt,» toonitas Olle.
Tehniliste kaupade juhi kinnitusel oli hooldusesse toodud jalgrattal selgelt näha, et rattaga on eeldatavasti sõidetud vaid kõva kattega teedel, kus kiirused on suuremad ja kasutada on vaja vaid kiireid käike, mistõttu on tagumine hammasratas kulunud tunduvalt kiiremini, kui normaalse kasutuse juures peaks.
Olle sõnul kehtib lihtne reegel: mida rohkem ratast kasutada, seda tihedamini peab käima hoolduses ja vajadusel osi vahetama. «Seetõttu ei ole ka tootja ketile ja hammasratastele andnud ei minimaalset ega keskmist nn eluiga,» märkis ta.
Nõnda otsustas Rademar, et ei saa varuosa kulumist menetleda kui tootja praaki. Küll aga oli ettevõte nõus leidma kompromissi ja vahetama kliendi soetatud tagumised hammasrattad tasuta ehk tööraha võtmata.
Juhanson loobus hammasrataste vahetamisest ning leidis, et tema õigusi on siiski rikutud.