Eestis on puhkenud isehakanud torditegijate ja suhkrulilledest kaunistuste tegemise buum, kirjutab Äripäev.
Tordimeistrite magusad päevad
Õitseb ettevõtete äri, kes pakuvad harrastus- ja õppinud kondiitritele abivahendeid, koolitusi või teevad ise eritellimustorte.
Ettevõtted, kes õige hetke ära tabasid ja pakuvad veebipoes küpsetusvahendeid ja -tarvikuid, huvipuuduse üle ei kurda.
Flöödimängijast tordimeistriks. Kondiitritarvikute jae- ja hulgimüüja OÜ Suhkrukunst omanik Helen Ili õppis muusikaakadeemias flööti, kuid tervise tõttu lõppes karjäär päevapealt.
«Kondiitritarvikute ja Suhkrukunsti juurde jõudsin üsna ootamatult,» räägib Ili. «Pärast esimese lapse sündi elasin hoopis teises maailmas ega mõelnud hetkekski oma ärile. Lapse esimesel eluaastal tähistasime iga kuu tema sünnipäeva ning järsku tärkas huvi teha igaks sünnipäevaks uus huvitav tort.» Nii avastaski ta oma üllatuseks, et kaubandusvõrgust ei olnud suuremat osa vajaminevat saada. Siis surfas ta netis, vaatas välismaa toidublogisid, pidas enda toidublogi ja taipas, et nõudlus selliste tarvikute vastu on suur.
2010. aastal registreeris Ili firma Suhkrukunst OÜ. E-poe käimalükkamine, lepingute sõlmimine tootjate-tarnijatega ja kauba Eestisse toimetamine võttis ligi 5 kuud.
Ettevõtte tänased majandusnäitajad räägivad iseenda eest. Kui 2011. aastal oli müügitulu üle 51 000 euro, siis mullu see kolmekordistus ja ulatus ligi 154 000 euroni. Mullune kasum oli üle 13 000 euro.
Loe pikemalt Äripäevast.