Toggli alustamisest ja kasvamisest räägivad ettevõtte asutaja Krister Haav ning turundusjuht Liisa Toompuu. Toggli asutajad Krister Haav ja Alari Aho on koos tegutsenud juba aastast 2000. Algul töötasid nad koos Alari ettevõttes, mis pakkus tarkvaraarendusteenust Eesti ja välismaa ettevõtetele.
Eesti firma müüb oma tarkvara kogu maailmas
Ühel hetkel tundsid nad, et neil on vaja parandada oma produktiivsust, ning jälgida, mille peale ja kui palju aega kulub. «Alles siis, kui saad päriselt aru, millele aeg kulub, saab hakata tegema vajalikke korrektuure töö efektiivsuse tõstmiseks või ajahinnangute andmiseks,» räägib Liisa Toompuu.
«Seejärel nägid seda ka mõned meie kliendid ning tahtsid kasutama hakata. Seejärel tegime selle veebipõhisena,» räägib Krister. Toggli esimene versioon läks üles 2006. aastal ning esialgu oli see tasuta kasutamiseks. Alles pool aastat hiljem muudeti see tasuliseks. Põhilisteks kasutajagruppideks on tarkvaraarendajad, disainerid, juhtimis- ja ärikonsultandid ning raamatupidajad.
«Esimesed kolm aastat oli Toggl meile pigem hobi. Põhiaur läks tarkvaraarendusteenuse peale. 2008. aasta lõpus tuli aga masu ning me kaotasime pooled oma klientidest,» räägib Krister. 2009. aastal võeti risk ning pandi Togglit arendama kolm programmeerijat ning alates sellest on Toggl olnud Kristeri ning Alari poole kohaga töö konsultatsioonifirma kõrval. «Meile tundus, et Togglil võib olla tulevikku,» ütleb Krister.
«Togglil hakkas hästi minema ning 2011. aastal me lõpetasime Alariga konsultatsioonide tegemise ära ja keskendusime ainult Togglile. Konsultatsioonifirma kliendid andsime teistele arendajatele üle.»
«Me saime esimesed tuhat kasutajat päris kiiresti,» räägib Krister. «See aga jäi pikaks ajaks sellisele tasemele, kuna me ei tegelenud tootearendusega.» Turundusega ei tegelenud nad alguses üldse, alles hiljuti on ettevõte meeskonda täiendanud kahe turundusinimesega.
«Keskendume turundustegevuses sotsiaalmeediale,» lisab Liisa. Kliendibaasi kasvule aitas oluliselt kaasa meediakajastus. Neist kõige enam loeti veebilehte lifehacker.com. «See on Ameerika blogi ning seda loevad inimesed üle terve maailma,» räägib Liisa.«70 protsenti meie klientidest on Ameerikas ja Kanadas. Seetõttu püüame hoida oma kommunikatsiooni võimalikult ameerikapärasena.»
«40 protsenti meie klientidest tuleb läbi isiklike soovituste ning teine 40 protsenti Google’i otsingu kaudu,» räägib Liisa, kuidas Togglil õnnestus ilma otsese turunduseta kliendibaasi suurendada. «Meie eesmärk on jõuda sinnamaani, et «toggeldama» saaks tegusõnaks ajamõõtmise kohta, nii nagu guugeldama on tegusõna millegi internetist otsimise kohta,» räägib Liisa.
Suurimaks konkurendiks peetakse Exceli tabelit ning käsitsi aja ülesmärkimist. «Eks konkurente ole teisigi, kuid sellisel kujul ajajälgimisteenust pakume ainult meie,» ütleb Liisa.
Ettevõttel on plaan kasvatada käivet 2013. aasta lõpuks 1,5 miljoni euroni. «See on orgaaniline kasv,» ütleb Krister. «Kui meie eelmise aasta käive oli 700 000 eurot, siis vaadates eelmiste aastate tulemusi, umbes sellises tempos meie kliendibaas kasvab.» Kasumisse jõudis ettevõte aga 2012. aasta esimeses pooles.
Jälgib ajakasutust
• Toggl pakub veebipõhist ajajälgimisprogrammi, mille abil saab enda ja oma meeskonna projektidele ja erinevatele tegevustele kulunud aega mõõta. Kui oled veebis ennast kasutajaks registreerinud, saab seal sisestada oma tegevuse ning seejärel vajutada «start», kui sellega alustad, ning seejärel «stop», kui lõpetad, ning vajadusel nuppu «jätka». See annab täpse ülevaate, millele ja kui palju aega kulub. Toggli on võimalik kasutada ka meeskonnatöös, kus kõik liikmed näevad, kui kaua ja millega keegi tegelenud on.
• Samuti pakub ettevõte programmi Team Week, mis on projektijuhtimistarkvara. Sellega saab teha pikalt ette projektiplaane ja ära märkida, kes ja kui kaua millega tegelema hakkab. Programm võimaldab projektiplaani jooksvalt kergesti muudatusi teha.